Hej jag står åter igen vid det dilemmat att kylarfästet, alltså upphängningsfästet släppt efter massa bakhjulskörning och några hårda nedslag.
Det handlar den här gången om en cbr f4i -01 men frågan är ju generell för alla kylare.
Fästet är inte helt av utan bara ena svetsen som släppt på fästet och det orkar inte hållas på plats utan böjs ut av tyngden från kylaren.
Nu hänger den förstärkt med buntband på ena sidan och alla säger köp en ny.
Hur fan lagar man det så att det håller?
Dom jag frågat hittills har inte velat svetsa för dom är rädda att bränna igenom.
På min Thunderace fick jag popnita två fästen med resultat av att det började läcka en gång efter min kylartekniker borrade för djupt.
Men på hondan så ser det annorlunda ut och går inte att popnita på samma sätt.
Så hur lagar man kylarupphängningsfästen och hur förstärker man dom smidigast så det inte händer igen?
Mekgudar hjälp mig
Det handlar den här gången om en cbr f4i -01 men frågan är ju generell för alla kylare.
Fästet är inte helt av utan bara ena svetsen som släppt på fästet och det orkar inte hållas på plats utan böjs ut av tyngden från kylaren.
Nu hänger den förstärkt med buntband på ena sidan och alla säger köp en ny.
Hur fan lagar man det så att det håller?
Dom jag frågat hittills har inte velat svetsa för dom är rädda att bränna igenom.
På min Thunderace fick jag popnita två fästen med resultat av att det började läcka en gång efter min kylartekniker borrade för djupt.
Men på hondan så ser det annorlunda ut och går inte att popnita på samma sätt.
Så hur lagar man kylarupphängningsfästen och hur förstärker man dom smidigast så det inte händer igen?
Mekgudar hjälp mig