Hjälp med KTM 690 köp

vegetarian

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2014
Ort
Mellan sjöarna
Hoj
Inte än
Hej! Jag är ny (igen, efter 10 år) och det är dags att köpa in en KTM 690.

http://www.blocket.se/stockholm/Ktm_690_smc_52685058.htm?ca=11&w=3

Den här har tyvärr varit i backen och har kosmetiska skador. Jag bryr mig väl kanske inte så mycket om det kosmetiska, men det kan ju bli problematiskt att sälja den vidare sen?

Det jag jämförde med var en annan fast modell 2009 och den kostade 39 000 kr och saknade bromslampa.

Med detta som bakgrund, är priset rimligt? Bör jag vänta en månad, det kanske dyker upp ngt bättre?

Mvh
 
Om dom gått likvärdigt miltal och är välskötta i servicesynpunkt skulle jag ju tro du kan köpa ganska många baklampor för 10 000... just sayin :)
 
KTM 690 är ju bruksmaskin... de skall köras och plågas. Tror att de flesta har varit i backen på ett eller annat sätt. Plasten är dock relativt billig och lätt och byta.
Det jag känner till på rak arm är att 08-09 har 500mil service intervaller och 10- 750 mil.
 
Ja ett helt plastkit till ktm 690 kostar 3000kr så det är billigt.
Att den varit i backen hade jag inte oroat mig över , det är en motard..
Någon större skillnad är de inte på 08-11 modellerna förutom serviceintervallen , 11 har också annan bränslestyrning.
 
Förresten så byttes kopplingsfjädrarna på -10 eller -11 mot styvare pga vissa kopplingsproblem pga slappa fjädrar.
 
Vanligt att priserna på hojar sjunker en aning i april maj eller brukar de stiga då folk vaknat ur vinterdvalan?
 
A. Registreringsskylten som är i originalformat, är det krångligt att byta den till något som inte ser ut som baken på en elefant? Måste man byta hela bakkåpan eller finns det något enklare sätt?

B. När är det dags att byta däck? När man slitit bort hälften? Är det riskfyllt att åka på ett "halvdäck"?
 
A. Registreringsskylten som är i originalformat, är det krångligt att byta den till något som inte ser ut som baken på en elefant? Måste man byta hela bakkåpan eller finns det något enklare sätt?

B. När är det dags att byta däck? När man slitit bort hälften? Är det riskfyllt att åka på ett "halvdäck"?

Det ligger (låg?) en tailtidy på annons för 400kr här på sh för någon dag sedan. Nej inte svår att byta

Halvdäck? Det enda som är farligt att köra på är när du närmar dig risken att bli bötfälld sen går det utför. När du ser corden så är det inte långt ifrån "kritiskt stopp". Innan det är det dina egna premisser som styr. Fräscha däck är alltid trevligt!
 
Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Back
Top