hjälp med ktm 125cc

asb0

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
kx250cc
tjena alla,
är så här att jag har kommit över en ktm 125 men den läker in vatten i motorn,har renoverat motorer innan men jag vete f*n vart vatten pumpen sitter m,m så jag tänkta höra vet någon vart jag kan få tag i en sprängskiss,,:yoparty

2 eller 4 takt?

2 eller 4 takt?

Högst troligt en 2-takt. Vattenpumpen brukar drivas av primärdrevet på veven och sitta på höger sida. Har ett svagt minne att gamla ktm hade spegelvänd motor så det är inte omöjligt att vattenpumpen sitter på vänster sida.

hahah menare det fan e jag dum eller klart jag vet vart den sitter,sitter på vänstra sidan på den här cyklen,, det e en ktm 125cc 96 till den som frågade okey,nu e det så här att jag ska ha tag i nya packingar till vattenpumpen,har glidit in på karlstömsmotor och kollat lite men det finns inge packningssats finns det någon annan sida som säljer ktm delar som är bra,mchallarna här har inget med ktm att göra.sen tänkte jag visst måste man sära på motorblocket för att byta packningar,btw skit bra sida många svar fick man fort :) fasst än man tänkte med r*ven ;P vet inte vad jag tänkte med när jag skrev inlägget,,jo sprängskiss vore bra att ha oxå finns inge på karlströmsmotor :S

Sprängskisser på så tidiga cyklar finns inte online utan du får försöka hitta någon som har dessa manuellt. Delar till en 96 kan vara struligt med lagerhållning men är det bara packningen så kan den köpas från närmsta industrileverantör.

Skaffa en inloggning på Lelles ktm site. Där finns det sprängskisser. Jag har beställt saker därifrån och är nöjd. Vet att många gnäller på Lelles men tycker att det funkat kanon.

3 cl- okey då glider jag in där och ser om jag hittar någon ;P tack för hjälpen kommer säkert mer frågor senare ;)

Nyheter
Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!