Hjälp med korthandel över internet

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Ska köpa en en hjälmkamera från England men det går inte så bra :huvet får bara mail tillbaka om att de inte kommer åt mitt konto. Känner på mig att jag gör ett enkelt fel men kommer inte på vad, dum som man är.

Någon som vet vad jag gör för fel? Det är från RF Concept jag försöker handla http://www.rfconcepts.co.uk/

Bifogar en bild på hur formuläret ser ut och så här har jag fyllt i.

Name on card:
Mitt personnamn, som det står på kortet

Card:
Visa

Issue No: (Switch & Solo only)
tick for none

Har inget sånt kort, så där lät jag det stå blankt

Kryssade i tick for none, mest för skojs skull.

From date:
Finns inget sånt datum på mitt kort så det fick stå blankt.

Expiry date:
Har fyllt i den månad och år som står på kortet.

Card number:
Mina sexton siffror på kortet

CVV (CID) number:
De tre siffrorna som står bak på kortet.

Bifogat

• betalning.jpg
    betalning.jpg
    65.6 KB · Visningar: 64
Abloy skrev:
From date:
Finns inget sånt datum på mitt kort så det fick stå blankt.

Expiry date:
Har fyllt i den månad och år som står på kortet.
Undra om du inte ska fylla ifrån vilket datum det får dras pengar på det kortet?
Samt slutdatum. :va

Låter som att de lagrar dina kortuppgifter hos sig själva, om de först efteråt konstaterar att de inte kan debitera ditt kort??

Ring till Visa/MC och fråga om det kan finnas några problem med ditt kort i detta sammanhang?

morlock skrev:
Undra om du inte ska fylla ifrån vilket datum det får dras pengar på det kortet?
Samt slutdatum. :va

Tycker att det verkar konstigt för man kan välja flera årtillbaka i tiden på from date, sen är jag ganska säker på att det senare är gilltighets tiden på kortet. Men något fel gör jag så säkert är inget.

Abloy skrev:
Tycker att det verkar konstigt för man kan välja flera årtillbaka i tiden på from date, sen är jag ganska säker på att det senare är gilltighets tiden på kortet. Men något fel gör jag så säkert är inget.
Jaha, men sätt From Date till förra året då isf.

sweborn skrev:
Låter som att de lagrar dina kortuppgifter hos sig själva, om de först efteråt konstaterar att de inte kan debitera ditt kort??

Ring till Visa/MC och fråga om det kan finnas några problem med ditt kort i detta sammanhang?

Japp, de krypterar uppgifterna och sen man får man ett mail med de krypterade uppgifterna. Dagen därpå får man sedan ett mail från Karen som begklagar att de inte kommer åt mitt konto.

Har pratat med banken och det verkar grönt. Första försöket vet jag att jag gjorde fel på så jag kanske har bränt mitt förtroendekapital hos företaget.

Expiry datum

Är expiry datumet rätt?? Januari 2005?

Du borde ha fått ett nytt kort med ett nytt expiry datum. Kanske är det ditt gamla kort du försöker använda istf. ditt nya.

Lycka till!

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...