Hjälp med kedja

Antagligen fabrikationsfel, BMW har fått återkalla massa F800R och F650R i USA pga av att tillverkaren av kedjorna inte har nått upp till specifikationen. Min kedja var som ny när det brast. Så hade jag upptäckt en skuren länk när jag smorde den 2 dagar innan det hände så hade jag inte kört, men kedjan verkade bra då.

Och köp DID från ebay, kostar runt 1000kr ink frakt för kedja och drev.

/Try

Är du säker på att det är skuren?

Jag kan iaf inte göra den bedömningen på bilderna.

Men jag håller med en tidigare talare,känns det obekvämt och olustigt så byt drivpaket.

Ska ni tvätta kedjan så köp en flaska lampolja och sätt egen etikett på den märkt MIRAKELMEDEL 2000!!
Håller med VBKs sista inlägg.

Hade inte sett CRCs kedjespray fören jag körde till finland och glömde min ordinarie hemma. Köpte den på en mack mitt ute i ingenstans. Den verkar vara den bästa jag kört med hittills. Spraya på ganska mycket och låt det vila som det står på burken. Kör kedjan varm först. Finska lantisar verkar veta något :va

Last edited:
Ska ni tvätta kedjan så köp en flaska lampolja och sätt egen etikett på den märkt MIRAKELMEDEL 2000!!
Håller med VBKs sista inlägg.

Hade inte sett CRCs kedjespray fören jag körde till finland och glömde min ordinarie hemma. Köpte den på en mack mitt ute i ingenstans. Den verkar vara den bästa jag kört med hittills. Spraya på ganska mycket och låt det vila som det står på burken. Kör kedjan varm först. Finska lantisar verkar veta något :va

Ja köpte den crc kedja sprayen på ÖB för 89 kr den är bra kladdar inte mycket och 100 gånger bättre än castrol som är klibbig och drar åt sig smuts. Test körde den idag efter att ha rengjort kedjan, fan vilken skillnad det blev kändes mycket mer smooth. Men den crc bruken är väldigt liten räcker väl till 1-2 gånger det är väl det ända negativa.

Men jag håller med en tidigare talare,känns det obekvämt och olustigt så byt drivpaket.

Har kollat mer på kedjan och drev av min bedömning så är länken lite för hårt spänd men den går att röra och vicka på utan större motstånd, dreven är i bra skick har lite nya bilder och en video. Men psyket gör så jag ändå kommer att byta hela kittet. Kedjan är zmv-x 50 så blir än sådan igen fast i guld.
IMG_1295.jpgIMG_1296.jpgIMG_1297.jpgIMG_1298.jpgIMG_1299.jpg

Last edited:

Jag kan inte göra den bedömningen men vågar man chansa om man är osäker? Det är ju våra liv och ägodelar det handlar om.

Mvh /Try

Nyheter
Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...