lilltryne
Den modiga lilla grisen...
Tjo!
Hoppat på en kurs i datastrukturer och algoritmer nu och de förutsatte visst att man kan javaprogramering... Det kan inte jag...
Sitter och försöker göra första labben men insåg fort att jag skulle börja med något enklare, tex ett hello world program, men jag lyckas ju inte ens med det. Någon som vet nån bra turtorial på nätet?
Jag har skrivit detta:
public class Universe {
public static void main(String[] args){
System.out.println("Hello world");
}
}
i en fil som heter Universe.java, sedan körde jag javac på den och då skapades Universe.class. Men hur fan gör jag nu då för o köra programmet? Behöver jag ett mainprogram som anropar metoden main eller vad?
Dumma de att förutsätta att man ska kunna java, stod det INGEt om när jag sökte kursen....
Hoppat på en kurs i datastrukturer och algoritmer nu och de förutsatte visst att man kan javaprogramering... Det kan inte jag...
Jag har skrivit detta:
public class Universe {
public static void main(String[] args){
System.out.println("Hello world");
}
}
i en fil som heter Universe.java, sedan körde jag javac på den och då skapades Universe.class. Men hur fan gör jag nu då för o köra programmet? Behöver jag ett mainprogram som anropar metoden main eller vad?
Dumma de att förutsätta att man ska kunna java, stod det INGEt om när jag sökte kursen....