Hjälp med Ignijet 2007 ECU

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
Det sitter en Ignijet 2007 ECU monterad på min CBR1000RR 2008 men tyvärr levererar inte hojen som den ska. Efter att ha varit en vända i bänken och en extra vända förbi verkstaden för att dubbelkolla timingen på kamaxel etc så börjar jag fundera på om det eventuellt är fel på Ignijet ECUn eller på kunskapen inom att ställa in alla parametrar som man ska.

Någon här som har erfarenhet av denna typ av ECU och kan komma med tips alternativt vet vem jag bör vända mig till för att få ordning på hojen?

Jag är och har varit i kontakt med tillverkaren i Tjeckien men vänder mig gärna till någon på lite närmare håll som kan titta på ECUn när den är inkopplad.

//Lengan

SBKOne eller Hans W känns väl som 2 personer som har koll på dessa. Jag har tyvärr jobbat väldigt lite med dem. Har du problem med något annat än att du saknar effekt? Misständningar, svårstartad felkoder etc?

Har själv samma ECU.
Bänkade min hos SBKOne efter monteringen. Dom har god erfarenhet med dessa.

Hojen går ojämt, var väldigt svårstartad då den fick för mycket soppa etc. Får höra mig för med SBKone och se vad de säger. Tack för input!

Nyheter
Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!