Hjälp Med Hemsida!

Flesh

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2006
Hoj
En snabb en!
Hej,

Jag skulle behöva hjälp med en grej till hemsidan. Jag har laddat ner en Phpbb forum som ska in på hemsidan och då när jag laddar ner filen så får jag en zip fil. I zip filen ligger en mapp som heter Phpbb2 i den så ligger det en massa j*vla text dokument och som jag har förstått de så ska de in i ftp servern. Har då satt in skiten i ftp servern men de funkar inte!!!!! Hjälp mig!!!!

:argpådato :argpådato :argpådato :argpådato :argpådato :argpådato

Flesh skrev:
2317834 Hej,

Jag skulle behöva hjälp med en grej till hemsidan. Jag har laddat ner en Phpbb forum som ska in på hemsidan och då när jag laddar ner filen så får jag en zip fil. I zip filen ligger en mapp som heter Phpbb2 i den så ligger det en massa j*vla text dokument och som jag har förstått de så ska de in i ftp servern. Har då satt in skiten i ftp servern men de funkar inte!!!!! Hjälp mig!!!!

Packa upp zipfilen till en mapp som heter typ phpbb. Ladda upp mappen till ditt webhotell så att det blir typ www.dinsida.se/phpbb/

Kör installationsfilen, klart. Och förresten, det finns ett väldigt bra komma-igång-hjälp-system på phpbb's hemsida...

Flesh skrev:
2317834 Hej,

phpBB bygger på att du har en server som stödjer PHP och MySQL.
Har du inte dessa stöd i din server kan du jobba till dommedag för att få igång det.

Har du läst READMEfilen? För där står ALLT du behöver för att få igång det.
Alla filer ska ligga på en webserver....inte ftpserver. FTPn använder du för att lägga upp filerna TILL din hemsida/webutrymme.

EDIT: Fan...pucktvåa....

Ska man installera den när man är inne på FTP programet eller när man surfar som vanligt (ursäkta mitt otekniska utal men jag hoppas ni förstår endå)

Last edited:
JKay skrev:
2318652 Vassego! :)
Hoppas att det blev som du ville. (Det blev det uppenbarligen.. :hihi )

NEJ DET BLEV DE INTE!!!!!!!! *SVORDOMAR OCH FULA ORD* DEN SÄGER ATT JAG SKA SKRIVA LÖSEN OCH ANDVÄND. NAMN TILL NÅTT S.K "MYSQL" VET ATT JAG HAR EN SÅDAN FUNKTION MEN OM NÅN VÄNLIG PERSON SKULLE VILJA BESKRIVA HUR DE GÅR TILL VORE JAG YTTERST TACKSAM! :argpådato

Det den vill ha är den användare som har rättighet att skriva till MySQL databasen.
Om du har möjlighet att själv lägga till en användare så gör det. Sen fyller du i vilken användare och lösen den kan köra på vid installationen. Annars får du använda den som du har fått tilldelad från ditt webhotell.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg