Hjälp med hämtning till möhippa! (I Stockholm)

Kassamiranda

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2012
Hoj
Ingen
Hej, vet inte om detta är rätt plats att söka hjälp till detta men jag hoppas det. Jag ordnar min bästa kompis möhippa i Stockholm den lördag 16 juni och hon har ett visst kontrollbehov, skulle vara underbart att kidnappa henne till första aktiviteten på en hoj. Inte ute efter att någon ska köra vårdslöst med den blivande bruden, en vanlig åktur räcker! Vet någon på detta forum vart man kan vända sig för att få hjälp med detta? Har sökt MC-taxi men det verkar inte finnas längre... Eller finns det någon pålitlig förare här som kan ställa upp mot belöning, tar ca 20 min av din lördag o du får en het tjej bakpå en stund...

/K

Bilder samt civilstånd på övriga inblandade i sällskapet, annars blir det svårt :7peta

Har ni hjälm och så? Föreslagen rutt? Mått på blivande brud? (för hojens del alltså, har begränsat med utrymme. Väldigt begränsat.)

Du kan mycket väl få någon som hjälper dig med en möhippa här.

Men det är bra om du kan ge lite mer info, så som varifrån ni ska åka och tid.

Men det är nog bättre om du postar förfrågan i något av de andra forumen, t.ex mc-relaterade diskussioner. (då detta forum inte syns på förstasidan)

Själv så var jag med i ett kortege -09.

Tyvärr så har jag ingen tid att hjälpa dig, men ge inte upp så lätt.

En liten bild ifrån 09.
IMGP3416.jpg

Ok, förstår, klart man vill ha mer info om man ska ställa upp! Färden skulle gå vid tolv-tiden på dagen lördag 16 juni från Telefonplan/Midsommarkransen till en park i Sthlm city där resten av möhippegänget väntar. Hela engagemanget skulle väl ta ca 30-45 min, körtid (min uppskattning) en kvart, vi träffas lite innan o så ska hon ju sättas på hjälm o lugnas osv... En fin para rödvin erbjuds för besväret o så är vi ju mkt trevliga, endast två singlar (tyvärr). Den blivande bruden är 178 cm lång o väger ca 60 kilo, mkt smal alltså... Vi har varken hjälm el. Ev. Skyddsutrustning, måste man vara helt kittad för en sådan tur?

Vore drömmen om någon schysst kille/man ställde upp i detta läge, hjälp! :rolleyes:

Det blinkar ett kuvert högst upp på sidan, klicka på det bara. Jag går bet på skjuts, har ingen extrahjälm, knappt en till mig själv.

Om hon är mellan 170-180 cm lång och inte allt för fet kan jag ställa upp.
Men då måste logistiken med utrustningen funka också. Hämta kitet i Kista eller Vällingby och lämna tillbaka när det passar.
En tur mot slöddertälje, slingerbulten och sedan in till stan är ungefär 45 minuter på en skönt vibrerande KTM, hennes blivande man kommer att bli glatt överaskad :D
Skicka ett pm.

Last edited:
En tur mot slöddertälje, slingerbulten och sedan in till stan är ungefär 45 minuter på en skönt vibrerande KTM, hennes blivande man kommer att bli glatt överaskad :D
Skicka ett pm.

Blivande mannen blir ju den som kör henne på KTM:en, så jo, du kommer nog bli lite överraskad när hon säger att hon vill åka hem till dig istället. :hihi

Hade lätt ställt upp om jag nu inte skulle ut på fredag (alltså inte helt körbar på lördag).

Gjorde detta för några veckor sedan och det var klart uppskattat. :tummenupp

Varför kommer bara dessa erbjudande uppe i sthlm. Jag har ju tillgång till en gott vibrerande HD av superskick. Jag vill med skjutsa söta töser..... :D

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph