Hjälp med gymnasieval

vtwin skrev:
Naturbruksgymnasiet - Älvdalen.
Sök på Naturguide = Klättra, is & berg. Paddla, Telemark, Vandra, Överlevnad, Gå till fjälls, sommar och vinter, Sova i bivack. + mkt mer roliga grejer (för att inte tala om allt festande=)
Absolut det roligaste program jag har läst någonsin!!
har du läst så många? :va :hihi :hihi :hihi

Bygg! Men det beror ju på vad du för nån person. Men inom ca 5 år då ca då du kommer ta studenten så kommer folk skrika efter arbetare.
Men som dem andra sa... snacka med din Syo.

Mitt tips är välj en utbildning där du inte måste komplettera en massa om du vill läsa på högskola eller universitet. Det suger rejält att vara tvungen att komplettera för att man valt den "lätta" vägen. Sedan finns det alltid de som inte vill läsa vidare, men jag skulle säga att om man tvekar det minsta välj att läsa mer nu än sedan.
Tyvärr finns det ju inte så många "okvalificerade" arbeten idag så man måste läsa vidare om man inte vill bli hantverkare.(jag menar inte att hantverkare är okvalificerat)
Jag har sökt till juristlinjen och civilekonom, får se om man kanske börjar läsa till hösten....skulle vara snyggt att både vara Ingenjör och jurist eller ekonom:banana

Lycka till med valet

//M

Lindahl skrev:
fanns ju bara en linje där som jag ville gå, hälso & idrotts programmet :(

Men det skulle ju bli i jönköping också! Vet du om det kommer starta där?!

Är lite små osäker har hört en rad eller två om det, men jag kan ta reda på det åt dig =)

Vad ska man göra om man vill skola om sig?

Jag har läst 3 år natur o 2 år samhälle och insåg aldrig att det var samma som självmord :(

Jag hatar mitt liv och vill göra nåt annat. Men man kommer ju inte precis in på nån linje med industriinriktning.
Nä, utan miljoner tusentals år till på högskola för att sen hålla tummarna på att få jobb som nån tråkig tönt vid ett litet trångt kontor gäller för mig sa de, nästan. Labbråtta e heller inte min sak.

Kan meddela att det kommer att starta en Hälso och idrotts linje till hösten i Jkpg

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back