Hjälp med gymnasieval

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
En blå nia
Tjena, nu ligger det till så att jag går samhäll första året och tänker inte fortsätta! Fy fan! Tråkiga ämnen only, och dålig skola med dåliga lärare, lokaler och ruttet käk! Trivs inte i klassen och känner att jag absolut hamnat fel! :rolleyes:

Nu till det hela sökte John bauer i sundsvall, hälso & idrotts programmet, och kom in. MEN, det vart inget för få som sökt :(:(:(:( :huvet

Letar nu ett programm i västernorrland som riktigar sig mot idrott å hälsa och ledarskap.. Alla tips är välkommna! Tacksam för svar! Panik här nu! :död

Finns ju gott om skolor om du är berädd att plugga på annan ort, men det är det kanske inte så många som vill när man är 16-17år..

kajlyl skrev:
Finns ju gott om skolor om du är berädd att plugga på annan ort, men det är det kanske inte så många som vill när man är 16-17år..

Ja jag är berädd att flytta, men till rimliga gränser, sökte till sundsvall och bor i sollefteå... det är en timmes åknings..övik är också ett alternativ kramfors, härnösand...

Plugga industri - det är där pengarna finns.

Välj det du tycker verkar absolut roligast, inget annat. Gymnasiet är ett ypperligt tillfälle att få lära dig/göra nåt kul som du inte kan göra så lätt senare i livet. Oavsett om du pluggar estetisk eller fordonsprogrammet så kan du läsa in natur eller samhällsbehörigheterna på komvux senare men det finns få (inga) mek-kurser på komvux t.ex.

Coola Ola skrev:
Välj det du tycker verkar absolut roligast, inget annat. Gymnasiet är ett ypperligt tillfälle att få lära dig/göra nåt kul som du inte kan göra så lätt senare i livet. Oavsett om du pluggar estetisk eller fordonsprogrammet så kan du läsa in natur eller samhällsbehörigheterna på komvux senare men det finns få (inga) mek-kurser på komvux t.ex.
Håller med. Ibland ångrar jag att jag inte började på byggsidan istället för att gå direkt på alla teoretiska utbildningar. Men jag var väldigt nöjd med naturvetenskapliga programmet, naturinrikning, annars.

Naturbruksgymnasiet - Älvdalen.
Sök på Naturguide = Klättra, is & berg. Paddla, Telemark, Vandra, Överlevnad, Gå till fjälls, sommar och vinter, Sova i bivack. + mkt mer roliga grejer (för att inte tala om allt festande=)
Absolut det roligaste program jag har läst någonsin!!

vtwin skrev:
Naturbruksgymnasiet - Älvdalen.
Sök på Naturguide = Klättra, is & berg. Paddla, Telemark, Vandra, Överlevnad, Gå till fjälls, sommar och vinter, Sova i bivack. + mkt mer roliga grejer (för att inte tala om allt festande=)
Absolut det roligaste program jag har läst någonsin!!

Låter riktigt kul!!

vtwin skrev:
Kan du ge dej på!! :yoparty

Ring dit eller maila och få material av dem :)

Jo kan jag göra, men måste kolla om det finns nått här i västenorrland då! lite låmgt å flytta :rolleyes: aja syon skulle leta upp idrott å hälsa inriktade program i västernorralnd tills tisdag nästa vecka...ska dit å prata mer då..

Måste bara fråga.. Jag går första året på teknisk linje, men känner att jag inte vill arbeta med datorer i framtiden, vill bli kock!
Hur går det för mig om jag går ut den tekniska linjen och sedan söker till någon kocklinje på högskolenivå?

JohnBauer är ju alltid trevligt, hitta en annan linje där som du tycker låter kul, går ut från Jb i Jönköping i år och jag har trivts bra, vet ju iof inte hur det är i Sundsvall men.

Lycka till

Gufo skrev:
JohnBauer är ju alltid trevligt, hitta en annan linje där som du tycker låter kul, går ut från Jb i Jönköping i år och jag har trivts bra, vet ju iof inte hur det är i Sundsvall men.

Lycka till

fanns ju bara en linje där som jag ville gå, hälso & idrotts programmet :(

Men det skulle ju bli i jönköping också! Vet du om det kommer starta där?!

cRoC skrev:
Måste bara fråga.. Jag går första året på teknisk linje, men känner att jag inte vill arbeta med datorer i framtiden, vill bli kock!
Hur går det för mig om jag går ut den tekniska linjen och sedan söker till någon kocklinje på högskolenivå?
Tror du lär díg mer om matlagning via komvux än akademiska resturangstudier som kanske mer handlar om dietistkunskaper och företagsekonomi. Matlagning gör sig dåligt som akademisk disciplin...

Jag skulle hellre satsa på folkhögskola i så fall.

mb skrev:
Tror du lär díg mer om matlagning via komvux än akademiska resturangstudier som kanske mer handlar om dietistkunskaper och företagsekonomi. Matlagning gör sig dåligt som akademisk disciplin...

Jag skulle hellre satsa på folkhögskola i så fall.

Så det är i alla fall inte helt kört för mig? Men jag kan inte tänka mig att man lär sig nåt vidare invecklat på de 3 åren i gymnasiet, eller har jag fel?

cRoC skrev:
Så det är i alla fall inte helt kört för mig? Men jag kan inte tänka mig att man lär sig nåt vidare invecklat på de 3 åren i gymnasiet, eller har jag fel?
Det tror jag absolut inte att det är. Nu är jag kanske inte rätt person att fråga, men efter vad jag hört så ska det finnas riktigt bra kockutbildningar vid sidan av vanliga gymnasiet.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back