Hjälp med FZ600 -88

Erkas

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2008
Hoj
Yamaha XT500 -79
Jo hallå där ute i garagen :)
Håller på att "renovera / få ihop / få körklar" en Yamaha FZ600, men har dock stött på ett par problem som gör att det känns lite som att jag är på väg att ta mig vatten över huvudet :död

Tänkte höra om någon vet utifall det går att ta varv&hastighets-mätaren från en Yamaha FZ750 och få fast dem på något vettigt sätt, som fortfarande ser helt ok ut, på min modell, båda är från samma årsgång.
För jag tycker ju att det skulle kunna vara riktigt trevligt att se hur fort osv. man kör ändå ;)

Sedan så kommer vi till nästa roliga problem, elfel :huvet
Tänkte fråga om det fanns några "extra saker att titta på, bortsett från vanliga saker".
FZ'n vill inte tända, det kommer ingen gnista eller dyl. för startmotorn går runt och allting.
Hörde ryktas om att det kan vara något tjall med CDI-boxen, men jag personligen har ingen aning om det.
Så tänkte höra efter (ännu en gång..) om det kan finnas några fler saker att titta över direkt.
Kablar ser fräscha ut, tändstiften ska bytas.
Det kommer ingen gnista på något av de 4 som är i nu, så personligen misstänker jag att det är något annat än tändstiften.
Resten av elen fungerar med, så jag har ingen aning om var felet ligger :huvet :huvet :huvet

Så jag tar och tackar på förhand :) / Robert, 19åringen med nytt mckort :)

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D