Hjälp med FTP-space för mina fulfilmer?

Ravetrancer skrev:
vilka tider kan du ha den på isf?

Dagtid oftast (ibland 16-07 lol) - men jag passar tills vidare ändå, har inte plats med en femte hårddisk, då får jag möblera om i lådan.

Skalman skrev:
Dagtid oftast (ibland 16-07 lol) - men jag passar tills vidare ändå, har inte plats med en femte hårddisk, då får jag möblera om i lådan.
tråkigt att du drar dig ur:(

Kom igen nu, nån som har space och ett scsi kort.....jag lägger en av mina 36Gb så vi får se massa kul film.

Har sagt att jag ställer upp.
kan dock inte heller ha den uppe 24/7 då jag blir nerkopplad varje natt kl 05.00 då systemet startas om....

Tobbe_N skrev:
Har sagt att jag ställer upp.
kan dock inte heller ha den uppe 24/7 då jag blir nerkopplad varje natt kl 05.00 då systemet startas om....
lina? när sätts den på igen på morgonen, har du scsi kort?

Ravetrancer skrev:
lina? när sätts den på igen på morgonen, har du scsi kort?

Lina: 10Mbit upp
scsi kort: ett gammalt som jag inte tror funkar, har änå haft planer på att köpa ett nytt
som sagt så offline från 05.00 online igen när jag orkar gå upp och logga in igen

Jag skulle nog kunna ordna fram lite (2 TB) utrymme i en GigaSunet-ansluten NAS-server om det krisar till sig ordentligt. Dock vet jag vet inte hur de ställer sig till att dra igång en webserver, vilket är att föredra om det ska bli enkelt att ladda ner filmerna. Skall undersöka detta närmare.

Min server har stått och tuffat på dygnet runt sedan i augusti -03. 10mbit i båda riktningarna, dock saknar jag scsi :huvet

CayLe skrev:
Min server har stått och tuffat på dygnet runt sedan i augusti -03. 10mbit i båda riktningarna, dock saknar jag scsi :huvet

Jag har sett att du hostat mycket åt folk. Skit oxå att du inte har scsi då :(

Ravetrancer skrev:
jag har en 10gb ide disk oxo från min XBOX, funkar det eller???

Fan Rejvis. Du är för sjysst asså!

Jag har fått ett konto av xfader nu iaf. Jag vet inte om han kanske behöver disk och om en xbox disk isf funkar. Med 10 gig kan jag rella ca. 70 nya fulfimer :D (är det en vanlig disk lixom eller e det nåt spexial?)

Edit: Cayle, har du användning för en xbox disk? Det e aldrig fel att ha tillgång till fler än 1 FTP.

Last edited:
RoLLER skrev:
Fan Rejvis. Du är för sjysst asså!

Jag har fått ett konto av xfader nu iaf. Jag vet inte om han kanske behöver disk och om en xbox disk isf funkar. Med 10 gig kan jag rella ca. 70 nya fulfimer :D (är det en vanlig disk lixom eller e det nåt spexial?)

Edit: Cayle, har du användning för en xbox disk? Det e aldrig fel att ha tillgång till fler än 1 FTP.
disken är en helt vanlig IDE disk så den skall funka, jag tänkte mest på att den bara var på 10GB....

Tobbe_N skrev:
Lina: 10Mbit upp
scsi kort: ett gammalt som jag inte tror funkar, har änå haft planer på att köpa ett nytt
som sagt så offline från 05.00 online igen när jag orkar gå upp och logga in igen

Hahaha, Grattis och välkommen till campus.mdh.se =)
Gå å prata med MDF å le sött så får du säkert ställa din burk i deras
serverrum så är den online 24/7. =) Det gamla serverrummet har väl
i alla fall 100Mbit, tror inte de har gbit-hårdvara ännu.

// AA

[Akryl]*Amid skrev:
Hahaha, Grattis och välkommen till campus.mdh.se =)
Gå å prata med MDF å le sött så får du säkert ställa din burk i deras
serverrum så är den online 24/7. =) Det gamla serverrummet har väl
i alla fall 100Mbit, tror inte de har gbit-hårdvara ännu.

// AA

visst är det mdh som gäller.... kanske skulle undersöka möjligheten att slänga upp den där... skulle vart riktigt gott.

CayLe skrev:
10gb räcker ju långt. En sådan skulle sitta finfint!
ok , om jag fattat rätt så ställer du upp`????
Isf skickar jag den till dig, du får formatera den o så.

Kan du pm:a din adress så vi kan göra detta möjligt för allas bästa i vinter:)

Nyheter
Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Back