Hjälp med frakt från USA!

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date

sandstream

Guest
Vet inte om det här är rätt forum men hur som helst...

Har köpt en fälg med däck på eBay och nu säger säljaren att de bara skickar inom USA. (Det framgick inte av annonsen men det är en annan femma).

Därför undrar jag om det finns någon här som kanske är bosatt i USA (vet att det finns några stycken) som skulle kunna tänka sig att ta emot hjulet och sedan skicka det vidare till mig i Sverige?

Skicka gärna PM! :)

Det finns företag som sätter upp en adress åt dig, tar emot paketet, och sedan skickad iväg det till dig, funkar ungefär som en postbox. Om de är bra eller dåliga, på riktigt eller bara lurendrejeri vet jag inte då jag aldrig använt mig av något sånt företag. Har dock funderat på att göra det tidigare men aldrig blivit av.

Hittade två såna företag på google som sponsrade länkar när jag sökte:
http://www.myus.com/
http://www.mailforwarding.biz/

Dålig hjälp, men jag kan intyga att http://www.myus.com/ funkar bra.
Värt det om man planerar att importera prylar på en någorlunda regelbunden basis.

Hoppas du hittar någon som kan hjälpa till mer direkt!

Säljaren finns i Connecticut.
Ska kolla bolagen ovan, tackar :tummenupp

EDIT: Det där med bolagen ovan är ju kanon men verkar lite omständigt för ett enda paket.

Last edited:
Hej,

Går också att ringa DHL, TNT eller liknande och be dem hämta grejerna, och leverera direkt till dig eller till någon av deras terminaler i närheten. Då slipper du mellanhänder och tappar inte bort nåt på vägen.

Matte Carlsson i Västerhaninge tar hem containers väääldigt ofta och kan ordna med intern usa frakt till sin lastplats om så behövs.
Har för mig at han tar 1500kr för en kvadratmeter lastyta oavsett vikt.

Maila mig så får du hans nummer.

PS. TNT, DHL och andra är sviiiindyra att frakta med över delstatsgränser.
Bättre att kolla med Matte då jag vet att han har bra kontakter med en marina i florida som såkert kan fixa och dina med frakt i usa på ett billigt/bra sätt.

Det kostar en hel del att skicka tunga/skrymmande paket inom USA också, så om du först ska skicka det till någon i landet och sedan skicka det vidare till Sverige så blir det garanterat inte billigt direkt.

Hitta någon som skickar till utlandet istället, eller deala med killen som säljer fälgen du hittat. Hösten börjar komma nu så utbudet kommer nog knappast minska inom den närmsta framtiden.

Lycka Till!

PS. Hjälper gärna till, men frågan är som sagt om det lönar sig...

Köpte en stol från Usa på ebay, skickades med Baxglobal.
Gick snabbt o smidigt.

http://www.usps.com/

http://www.nordtrafik.se/
Arrangerar med transporter, avregistering i USA, tullklarering på båda sidor av atlanten, förregistrering, försäkring, intyg m.m.

Bra att veta:
Jag har som regel att alltid checka med säljaren ang. frakt till Swe. oavsett om det nämns i annonsen eller inte. I många fall kan de flesta tänka sig skeppa utomlands även fast det inte står i annonsen, t.ex
Försök få paketet märkt "Spare Parts" så kan du eventuellt slippa svensk tull+moms.
Har du lite is i magen kan du även skriva ner värdet på varorna till under 500:- sek. så uteblir tull avgift samt moms. Dock täcker ju inte försäkringar mer än varans värde om det skulle hända något på vägen hit.

Hoppas det löser sig!

Last edited:
Matte Carlsson i Västerhaninge tar hem containers väääldigt ofta och kan ordna med intern usa frakt till sin lastplats om så behövs.
Har för mig at han tar 1500kr för en kvadratmeter lastyta oavsett vikt.

Maila mig så får du hans nummer.

Även bilar ??
Är så jävla trött på rosten som finns i alla våra bilar här.

Bättre att importera en bil.

Ska kolla runt lite vet att det finns Svenska företag som bara sysslar med importbilar speciellt från USA.

Även bilar ??

Ska kolla runt lite vet att det finns Svenska företag som bara sysslar med importbilar speciellt från USA.

Jupp. Han tar 15lax för en bil tror jag det var. Han brukar köra med 30fotare så han kan ha fullsizepickisar om så krävs.

Även bilar ??

Hur kommer det sig egentligen? Bilar rostar inte alls i samma utsträckning här, samtidigt som salt sprids ut som om det höll på att gå ur mode... Vägarna är praktiskt taget snustorra efter 9 på morgonen även om snön ligger nyfallen i vägrenen. :va

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph