hjälp med dvd-filmning

toxicated

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Hoj
Ingen just nu
Hej alla kunniga.

Jag har en samsung dvd-videokamera http://www.samsung.com/se/products/camcorders/digitalcamcorder/vp_dc161w.asp

Nu är det så illa att en skiva har blivit korrupt, den går inte att spela upp någona annanstans än i dvd-videokameran. Så för att rädda min film (som för mig är värdefull) vill jag på nått sätt få över filmen i datorn med bästa tänkbara kvalitet.
Om ni ser länken ovan så har jag förstått att man kan koppla kameran till USB, för närvarande har jag möjlighet att ansluta kameran med komposit/rca kabel till datorns tv-kort och på så vis streama över filmen och fånga den i något lämpligt program.
Så är det bättre att använda USB eller blir det samma kvalitet med komposit/rca? (om det tar längre tid med komposit spelar ingen roll det är bara kvaliteten jag vill behålla) om inte så köper jag USB-kabel till kameran.

Vilket program skall jag streama över filmen med och använda för att göra min dvd-film så jag kan se den i min vanliga dvd-spelare?

Tacksam för hjälp

Jag har fått över filmerna nu via streaming till mitt tv-kort. Kvaliteten är säl sådär men jag är mest nöjd att ha fått fram filmerna överhuvudtaget :)

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph