Min dator lyckades slarva bort en fil som heter "C:\windows\system32\c_1252.nls" för några veckor sen, så nu skulle jag försöka reparera windowsinstallationen, men det gick ju åt helvete eftersom den var helt motvillig att boota från CD. Gick bara inte, han ignorerade helt att det var cdn var prioriterad över hddn. Så jag laddade ner något program från microsoft som skrev sex st boot-disketter(Sjukt vad tid allt tar med såna...) och nu ska jag skriva in "expand [CD drive letter]:\i386\USER32.DL_ [drive letter]:\windows\system32" men jag har helt glömt bort vad cd-enheten heter. Och jag har ingen aning om hur jag ska ta reda på det heller. 
Edit: Jag tror jag kan ha hittat rätt, det kan vara D. Den har lite svårt att bestämma sig om jag har en cd i eller inte där.
Skrev in det jag skulle med D: Och då säger den att det inte går att expandera filen. Vadå? Jag känner mig helt efter, vad ska jag göra?
Edit2: Nu vet jag nästan vad som är felet, datorn hittar inte min cd alls. Försökte installera om hela windows istället, och datorn fortsätter fråga efter installations-cdn trots att den definitivt ligger där. Verkar jobbigt att fixa, eller?

Edit: Jag tror jag kan ha hittat rätt, det kan vara D. Den har lite svårt att bestämma sig om jag har en cd i eller inte där.
Skrev in det jag skulle med D: Och då säger den att det inte går att expandera filen. Vadå? Jag känner mig helt efter, vad ska jag göra?
Edit2: Nu vet jag nästan vad som är felet, datorn hittar inte min cd alls. Försökte installera om hela windows istället, och datorn fortsätter fråga efter installations-cdn trots att den definitivt ligger där. Verkar jobbigt att fixa, eller?

Last edited: