Hjälp med Devilpipa/Översättning

Ridde

Inkörningsperiod
Gick med
1 Apr 2004
Hoj
Vit Z 1000 -08
Eftersom mina bröder i Z1k/Z750 forumet inte svarade så testar jag här.

Behöver byta följande delar till min Devilpipa:

Hittar lite olika tillbehör på följande sida, men är osäker på vad som är vad etc.

http://www.devil-exhaust.co.uk/gb/accessoires/moto.cfm?a=MASTER

Rivet är nit/popnit, men vafasen är "flat position kit collar" och de andra delarna?

Någon som är kunnig på vad man ska beställa? Vill inte beställa saker som jag inte behöver :huvet

Om det är ens de delarna jag behöver..:huvet

Vill inte nödvändigtvis punga ut 5k på en ny pipa, bara för att min har lite skönhetsfel :brinnerup

Bifogat

• master_carbone.jpg
    master_carbone.jpg
    61.6 KB · Visningar: 53
Last edited:
noise limiter skulle jag tro att motsvarar Db-killer. men det är en vild gissnig..

"Flat position collar kit" är det blanka fästbandet runt dämparen - men avsett för dämpare som är monterad med ovalen "liggande", typ under kutsen. Kolla första bilden på sidan du länkade till.

"Flat positon end cap" är då motsvarande slutdelen av dämparen avseddd för likaledes liggande montage.

Rivets är popnitar, stickers är dekaler och noise limiter är dämpningsinsatser typ db-killers. Wadding slutligen är dämpull för ompackning.

"Flat position collar kit" är det blanka fästbandet runt dämparen - men avsett för dämpare som är monterad med ovalen "liggande", typ under kutsen. Kolla första bilden på sidan du länkade till.

"Flat positon end cap" är då motsvarande slutdelen av dämparen avseddd för likaledes liggande montage.

Rivets är popnitar, stickers är dekaler och noise limiter är dämpningsinsatser typ db-killers. Wadding slutligen är dämpull för ompackning.

Men då måste "MASTER kit collar" vara för en oval dämpare som inte sitter under sadeln etc. Eller?

Ja, det skulle jag tro.

Det "normala" är väl att dämparna monteras stående som på din bild här ovan och då bör "kit collar" avse just en sådan.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...