Hjälp med delar efter vurpa

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Efter ett värre överslag så letar jag lite delar till hojen. Det viktigaste just nu är höger fotpinne, knappsats till helljus/dödare/tuta, strålkastare och instrumentering (03). Andra delar som tagit skada är en del repor på locken till broms och kopplingsbehållare men de locken går tydligen inte att köpa löst. :(
Fotpinne skulle gå på runt 500kr vilket jag tycker är ruskigt dyrt, så ligger ni på en höger fotpinne över eller ett par så hojta till. Antar att de är samma husaberg som KTM. En del andra repor uppkom också på kåpor mm. :(
Kretskortet till instrumenteringen klarade sig så ligger någon på en instrumentering med kassa kretsar så säg till för jag är ganska glad åt att löda om lite för att slippa köpa en ny.

Har tyvärr inget av det du söker.
Slog själv över för en vecka sen, gick inte så fort ca. 70km/h (4e vxl på crossen) men det känns fortfarande i fotjävlen..

Våga resa den igen bara :)

Kostar verkligen en fotpinne 500:-? Det gav inte jag i alla fall... Köpte mina på Marin och Fritid och betalade c:a 350:-/st.

Byt bara delarna som verkligen behövs. Skrapad delarna kan du strunta i. Byt dom sen vid eventuell försäljning. Det är manligt med skrapad plast och fotpinnar faktiskt :)

KÖR bara vidare och fortsätt å träna. Glöm inte träna in bakbromsen bara!

-MLM- skrev:
2243926 Byt bara delarna som verkligen behövs. Skrapad delarna kan du strunta i. Byt dom sen vid eventuell försäljning. Det är manligt med skrapad plast och fotpinnar faktiskt :)

KÖR bara vidare och fortsätt å träna. Glöm inte träna in bakbromsen bara!
Det är sant. Får börja med att byta ut det som verkligen behövs. Nu är det så att höger fotpinne är AV. Vet inte hur man lyckas med det men ni vet...
Jo bakbromsen måste jag träna på. Skulle faktiskt försöka mig på en 12a och det utan vidare träning egentligen på bakbromsen så den satt inte riktigt som den skulle. Aja.. man lär sig och i fortsättningen får man ta en sak i taget. Jag brukar inte vara den som provar mycket på en gång annars. :huvet
Något förslag på hur man får tag på locken till behållarna? Finns inte att köpa löst vad jag kunnat se. Det gäller en magura koppling och en brembo bromscylinder. Det är väl det jag är mest orolig för att inte få tag på.

philsson skrev:
2243843 Du har inte ett artikelnummer? Direktlänken fungerade inte för mig.
SXS05450230

Hittade inga till Husaberg där men det finns att köpa vet jag.
(Har sett dem monterade på en hoj).

De är troligtvis rätt dyra men garanterat billigare än att köpa hela pumpen.

philsson skrev:
2243935
Något förslag på hur man får tag på locken till behållarna? Finns inte att köpa löst vad jag kunnat se. Det gäller en magura koppling och en brembo bromscylinder. Det är väl det jag är mest orolig för att inte få tag på.
Till kopplingen:590.02.033.000 270:-
och till bromsen:503.13.003.000 129:-
Vet ej om det är samma bromscylinder på -00 som dom nyare,men kopplingslocket passar i vilket fall.

Last edited:
philsson skrev:
2242820 Efter ett värre överslag så letar jag lite delar till hojen. Det viktigaste just nu är höger fotpinne, knappsats till helljus/dödare/tuta, strålkastare och instrumentering (03). Andra delar som tagit skada är en del repor på locken till broms och kopplingsbehållare men de locken går tydligen inte att köpa löst. :(
Fotpinne skulle gå på runt 500kr vilket jag tycker är ruskigt dyrt, så ligger ni på en höger fotpinne över eller ett par så hojta till. Antar att de är samma husaberg som KTM. En del andra repor uppkom också på kåpor mm. :(
Kretskortet till instrumenteringen klarade sig så ligger någon på en instrumentering med kassa kretsar så säg till för jag är ganska glad åt att löda om lite för att slippa köpa en ny.

Pm:a över en komplett lista så skall ja se vad som finns kvar i garaget. Jag tror jag har det mesta du söker.

/HW

Busaberg skrev:
2243962 Till kopplingen:590.02.033.000 270:-
och till bromsen:503.13.003.000 129:-
Vet ej om det är samma bromscylinder på -00 som dom nyare,men kopplingslocket passar i vilket fall.
Tack så mycket. :Bugar Det fanns inte med i min "user parts 00".

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT