Hjälp med datorval !!!

Zormin skrev:
Mer än 150 kr/mån? Hur många månader går det på ett år i det landet du bor i?

förlåt att jag inte räknade mer noggrant bror duktig....

Det skiljer 127 per månad.....

Och 12 månader i sverige du då ????
 
fluppen skrev:
förlåt att jag inte räknade mer noggrant bror duktig....

Det skiljer 127 per månad.....

Och 12 månader i sverige du då ????
Nån av oss är ute o cyklar!

22990-18690=4300
4300*0.7=3010
3010/36=83.61111111...

Jag kanske har missat hur man räknar, även om det verkar ganska osannolikt. ;)

mvh
Bror Duktig
 
Zormin skrev:
Nån av oss är ute o cyklar!

22990-18690=4300
4300*0.7=3010
3010/36=83.61111111...

Jag kanske har missat hur man räknar, även om det verkar ganska osannolikt. ;)

mvh
Bror Duktig

Tjabba Bror duktig !!


Jag går bara efter Dells kalkyleringar... :tummenupp
 

Bifogat

  • dell pris.jpg
    dell pris.jpg
    84.9 KB · Visningar: 79
fluppen skrev:
Tjabba Bror duktig !!


Jag går bara efter Dells kalkyleringar... :tummenupp
Jaha, det är ju bruttoavdraget.

Säg att du tjänar 20.000 kr/mån och betalar 40% inkomstskatt. Då kommer skillnaden bli detta:

(20000-679)*0.6=11592.60 kr
(20000-552)*0.6=11668.80 kr
11668.8-11592.6=76.20 kr

76.20 kr är en jäkla skillnad mot 127 kr! Om du har riktigt tur så hamnar du även i en lägre skatteklass, och då blir det ännu mindre skillnad! :tummenupp
 
Det beror på vad du skall ha den till .. skall du spela så är det grafik kortet du skall ha mycket kräm i.
 
OK

Jo vist det är LITE svårt med en bärbar. Men JAG sa bara att det var en PRISVÄRD sak att göra ;)
 
Om du har en skattesats på 33% så blir priset på den dyra totalt 15173 kr och det tycker jag är ganska så bra.

Ska man vara nogran så får man ju räkna det man förlorar på pension och sådana grejjer med men det är bar jobbigt.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top