Hjälp med bestyckning!

samurai

skallig
Gick med
28 Apr 2008
Ort
Kil
Hoj
zx9r -98
Har inte råd att leja bort det, så jag försöker med eran hjälp. :tummenupp

Hojen går väldigt fett på lågvarv. Gick tunt på högvarv tidigare. (har satt ett grillnät över insuget nu, blev mkt bättre.)

Kollade munstyckena förut.
På låg sitter det #38 (org. #38)
Men på hög satt det #140.:va (org. #155)

Akra helsystem o k&n sitter på. Hojen är en zx9r -98 i fighterutförande.

Hur mkt är lämpligt att gå ner på lågen? #35 -#30? Bluddrar väldigt mkt på lågvarv nu. Vet inte hur mkt varje steg på munstycken gör.

Nuvarande bestyckning känns jävligt skum med tanke på system o k&n? Visst sitter det inga kåpor på, men ändå?

Tror även att jag ska upp lite på högfarten. Det kan jag justera sen med vinkeln på grillnätet.

Sen funtar jag på vad nålinställning gör. Antar att det är mellanregister?

Vore sweet med lite snabba svar så jag får ett hum om vad jag ska handla för munstycken imöra. OBS! Räknar inte med att hojen ska gå 100%. Men det vore sjysst om man kunde cruisa lite, å inte åka med böttvarv hela tiden :D
 
Låter helt sjukt fel alltihop???? Den kan bara inte gå surt på lågvarv pga för stora lågfartare!! Lågen skulle jag villja ha 10% större än org. Det måste isåfall vara något annat fel som flöda över typ!? även mellanreg ev upp ett eller 2 hack med nålarna och högfart runt 10% 160 165" där med!! Då har man grundinställt för öppet system och filter. Grillnät???? Du menar väl inte att du kör helt utan filter? Och sitter org luftburk kvar? Vacumfuggar har lätt för att bli tokiga när man sågar upp luftburkar för mycket!!
 
Låter helt sjukt fel alltihop???? Den kan bara inte gå surt på lågvarv pga för stora lågfartare!! Lågen skulle jag villja ha 10% större än org. Det måste isåfall vara något annat fel som flöda över typ!? även mellanreg ev upp ett eller 2 hack med nålarna och högfart runt 10% 160 165" där med!! Då har man grundinställt för öppet system och filter. Grillnät???? Du menar väl inte att du kör helt utan filter? Och sitter org luftburk kvar? Vacumfuggar har lätt för att bli tokiga när man sågar upp luftburkar för mycket!!

Jepp. Ingen expert på området, men tycker oxå allt verkar galet fel.
K&N i orginalluftbox, ej borrat/sågat eller moddat. Grillgallret sitter i rörstumparna utanför ramen. (se avatar)

Ingen som har erfarenhet eller tips? Kanske får lämna bort den ändå... man har en tendens att spendera för mkt pengar under sommaren så augustiräkningarna hamnar på hög...:ajjabajja
 
Du kan ju göra det enklaste först knacka på förgasarna med baksidan av en skruvmejsel så flotörerna i bästa fall hammnar rätt.. Bäst vore ju att du rev förgasarna i monekyler och rengör alla munstycken och speciellt kollar nålventilen och dess säte så den inte läker där+ att flotörnivåerna är samma på alla gasare!!
Med dom prylar du nämmner sitter på borde den gå skapligt bra med org lågfart och 160 i högfart trottelnålarna behöver i bästa fall ej ändras. Du kan även kolla om någon cylinder går sämmre än dom övriga genom att spruta vatten på krökarna ,,ha den på tomgång bara och lista ut om någon går kallare,,då har du felet i den gasaren eller cyllen ,toppen????
 
Jepp. Ingen expert på området, men tycker oxå allt verkar galet fel.
K&N i orginalluftbox, ej borrat/sågat eller moddat. Grillgallret sitter i rörstumparna utanför ramen. (se avatar)

Ingen som har erfarenhet eller tips? Kanske får lämna bort den ändå... man har en tendens att spendera för mkt pengar under sommaren så augustiräkningarna hamnar på hög...:ajjabajja

Mycket konstigt kan hända om man är och vevar i systemet för luffarturbon. Har du kollat flottörnivån? Är den för hög kan du få problemen du beskriver.
 
Nu har jag kommit underfund med att det är dynojet munstycken iaf. Och att ett orginalmunstycke vs. dynojet inte alls verkar ha samma siffror på munstyckena. Alltså verkar det inte va konstigt att det sitter #140 mot org.#155
Ska prova att justera nålarna ett par hack. Dock tappade jag bort ena nålclipset...
Funkar det inte ska jag prova era tips. (Tack)
Återkommer med rapport när jag fått ihop hojen.
 
Nu har jag fått ihop allt igen. Sänkte nålarna 2 hack. Bara provkört lite framåtebax på gatan i 40. Har ungarna både ikväll o imöra, så ordentlig provkörning får bli på fre.

Men det lilla jag körde kändes hyffsat iaf. Kändes som det var lite segt gassvar för en halv sekund kanske. Men inget blödder.:tummenupp
 
Det här är nog den tredje tråden om en streetfighterkawa som går knackigt. Ett av förslagen till lösning hittar du här!
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top