Hjälp med barn....

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
Igår fick jag en smärre chock.

Min son kommer hem från dagis och säger "-Hej och hå, hata AIK".... Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Vad har jag gjort fel som förälder? Jag som trodde vi hade uppfostrat en redig grabb som hade koll på saker och ting. Men så fel man kan ha. När jag frågade varför han sa så, så sa han att alla på dagis säger så.

Nu är frågan:

1. Skall han få gå till dagis något mer?
2. Skall han få byta dagis?
3. Skall jag gå till dagis och läxa upp fröknarna som inte tar sånt här på allvar?
(No offence Prillan73, jag förutsätter att du hade satt stopp för detta otyg på en gång)

Reb0

Last edited:
RebelZero skrev:
2224411 Igår fick jag en smärre chock.

Min son kommer hem från dagis och säger "-Hej och hå, hata AIK"....
Nu är frågan:

3. Skall jag gå till dagis och läxa upp fröknarna som inte tar sånt här på allvar?
(No offence Prillan73, jag försutsätter att du hade satt stopp för detta otyg på en gång)

Reb0

"Barn gör inte som du säger, de gör som du gör". Så lär honom en bättre ramsa som han kan använda. Själv lärde jag min dotter att säga "Morfar, jag vill ha en Lamborghini" så fort hon började prata. Inte för att hon fått nån men det var rätt kul... :tungan

Det är från barn och gamla man får höra sanningen!

:fakta

Ingen idé att byta dagis då även nästa dagis förmodligen är uppdaterat på just denna punkten.
Jag är oxå uppväxt i Täby och fick i tidig ålder lära mig att hejja på DIF. Du kanske ska byta kommun ist.!? :va

Du ska va glad! Aik.. kassa på plan och på läktaren. Eloge till fröknarna :Bugar

RebelZero skrev:
2224411 Igår fick jag en smärre chock.

Min son kommer hem från dagis och säger "-Hej och hå, hata AIK".... Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Vad har jag gjort fel som förälder? Jag som trodde vi hade uppfostrat en redig grabb som hade koll på saker och ting. Men så fel man kan ha. När jag frågade varför han sa så, så sa han att alla på dagis säger så.

Nu är frågan:

(No offence Prillan73, jag försutsätter att du hade satt stopp för detta otyg på en gång)

Reb0

Det är klart du inte ska behöva flytta på sonen från det dagis han nu är på. Barn lär sig liknande ramsor var de än hamnar.
Som blivande förskollärare håller jag med i föregående där man skriver "Barn gör inte som du säger, barn gör som du gör", det är så sant som det är sagt. Tror även på att istället lära barnet någon annan, roligare ramsa som barnet i sin tur kan lära sina dagiskompisar. Barn lär sig ju "fula ord" hela tiden, de hör sina föräldrar, andra vuxna, syskon, kompisar osv säga saker och härmar dem sedan. Vad man bör göra är väl att som vuxen tänka lite mer på vad man säger i barns sällskap och som pedagog bör man nog ta lite allvarligare på vissa ord och såna ramsor som du beskrivit. Tror även man bör försöka tala med sitt barn och förklara att vissa saker är inte okej att säga.
Hoppas din son snart kommer på någon "bättre" ramsa :) :tummenupp

Mark skrev:
2224548 Det är från barn och gamla man får höra sanningen!

:fakta

Ingen idé att byta dagis då även nästa dagis förmodligen är uppdaterat på just denna punkten.
Jag är oxå uppväxt i Täby och fick i tidig ålder lära mig att hejja på DIF. Du kanske ska byta kommun ist.!? :va

Byta kommun?!?! Byta lag?? Jag skulle aldrig heja på ett lag som har rött med i sina färger.. där går gränsen. Funderar på att börja hejja på blå/vitt bara för den fina färgen.. men det är för långt bort.

Näh, gnaget är laget.

Men vart i Täby bodde du och hur gammal är du?

Reb0

Zandrah skrev:
2224649 Det är klart du inte ska behöva flytta på sonen från det dagis han nu är på. Barn lär sig liknande ramsor var de än hamnar.
Som blivande förskollärare håller jag med i föregående där man skriver "Barn gör inte som du säger, barn gör som du gör", det är så sant som det är sagt. Tror även på att istället lära barnet någon annan, roligare ramsa som barnet i sin tur kan lära sina dagiskompisar. Barn lär sig ju "fula ord" hela tiden, de hör sina föräldrar, andra vuxna, syskon, kompisar osv säga saker och härmar dem sedan. Vad man bör göra är väl att som vuxen tänka lite mer på vad man säger i barns sällskap och som pedagog bör man nog ta lite allvarligare på vissa ord och såna ramsor som du beskrivit. Tror även man bör försöka tala med sitt barn och förklara att vissa saker är inte okej att säga.
Hoppas din son snart kommer på någon "bättre" ramsa :) :tummenupp

Skall väl erkänna lite smått, att det egentligen inte är hela världen. Men nu gör han det mest för att reta mig, och det är inte roligt att bli retad av sin 5-åriga son... :)

Reb0

Imorgon kommer han hem och visar upp sin pojkvän istället.

Då får vi se hur mycket du bryr dig om AIK-ramsan. :hihi

War-psycho skrev:
2224711 Imorgon kommer han hem och visar upp sin pojkvän istället.

Då får vi se hur mycket du bryr dig om AIK-ramsan. :hihi

Helt ärligt så kan jag säga att om han skulle bli/vara gay, så är det inget jag skulle bry mig speciellt om. Så länge han är lycklig och nöjd så är jag det.

Reb0

RebelZero skrev:
2224718 Helt ärligt så kan jag säga att om han skulle bli/vara gay, så är det inget jag skulle bry mig speciellt om. Så länge han är lycklig och nöjd så är jag det.

Reb0
Redan på dagis... ?

Okey then... :tummenupp

Jag tycker det verkar vara ett sunt och friskt barn, hälsningar från västkusten :hej

4. Uppmuntra honom för att redan så tidigt i livet har insett vad som är rätt! :banana

War-psycho skrev:
2224725 Redan på dagis... ?

Okey then... :tummenupp

Ja vissa hävdar ju bestämt att man föds till gay, således borde man vara det redan på dagis...

Reb0

Halogen skrev:
2224768 Instämmer! Barnomsorgen i Täby verkar hålla hög klass. :lol

Absolut, Täby håller hög klass generellt. Det är därför som sådana fadäser måste tas om hand redan i tidig ålder. Vi vill ju inte ha en massa dif:are i en så vacker kommun som Täby.

Reb0

UrbanTiger skrev:
2224882 Killen verkar ganska klyftig för sin ålder :tummenupp

Absolut, en otroligt klyftig liten kille, det är därför jag är så förvånad att han har "Gone over to the dark side"....

Reb0

RebelZero skrev:
2224891 Absolut, en otroligt klyftig liten kille, det är därför jag är så förvånad att han har "Gone over to the dark side"....
Darth Vader var ju ingen dumskalle precis. :)

Mörka sidan är bäst. :tummenupp

RebelZero skrev:
Men vart i Täby bodde du och hur gammal är du?

Vallatorp(svägen 69) bodde jag på från år 79 då jag föddes till ~85. Givk på motessoriförskola/dagis nånstans en bit bort åt väster tror jag det blir. Mot vallentuna kansk!?

Som pojk fick jag lära mig:

LÄR DIG KRYPA LÄR DIG GÅ, LÄR DIG HATA AIK!

Var bor du?

Mark skrev:
2224977 Vallatorp(svägen 69) bodde jag på från år 79 då jag föddes till ~85. Givk på motessoriförskola/dagis nånstans en bit bort åt väster tror jag det blir. Mot vallentuna kansk!?

Som pojk fick jag lära mig:

LÄR DIG KRYPA LÄR DIG GÅ, LÄR DIG HATA AIK!

Var bor du?

Uppvuxen i Vising, men bor numera i Skarpäng efter att ha bott i stan ett antal år.

Reb0

Edit: Märk väl hur jag undviker att kommentera resten..

RebelZero skrev:
2224686 Skall väl erkänna lite smått, att det egentligen inte är hela världen. Men nu gör han det mest för att reta mig, och det är inte roligt att bli retad av sin 5-åriga son... :)

Reb0

Haha, nä jag hoppades att du inte var helt allvarlig när du talade om att byta dagis bara för att lillpojken lärt sig en fotbollsramsa.. :)
Själv brukar jag köra med denna ramsa: "Kuken, ballen, Eyravallen"... kanske är något att lära honom? :tungan
(Sätt in valfritt namn på "vallen". Tyvärr heter ju Örebro's arena inte längre Eyravallen... men ändå.)

RebelZero skrev:
2225048 Uppvuxen i Vising, men bor numera i Skarpäng efter att ha bott i stan ett antal år.

Reb0

Edit: Märk väl hur jag undviker att kommentera resten..

Aah, hur gammal är gubben då?

Minns att de fanns nån Patrik i Vising, med hundar, vars mamma var flygvärdinna!? och alltid hade håret i tofs på sniskan, är det du, eller nån du känner?

Jaja, de är ju inte svårt att byta aik mot nåt annat....

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg