hjälp med att formulera mig till länsstyrelnsen

lerox78

nöjd sm ägare
Gick med
25 Apr 2005
Hoj
yamaha xt660x sm -06
jag ska skriva om vad som hänt vid min fortkörning och vad e det att skriva när man har nekat som jag gjorde?? nått om man inte kan titta på mätaren hela tiden för det e en trafikfara i sig...hjälp behövs omgående det lär ju vara många här på sh som har skrivit sådana

UrbanTiger skrev:
2437126 Det låter ju skitbra att hävda att du kör säkrare om du struntar i att kolla hastighetsmätaren :tummenupp
Annars kan du ju skriva att du hadde bråttom för du skulle med ett flygande tefat i Tensta. Tefatet skulle ta dig till galaxen Xemorf-11 och det vill man ju inte missa, lixom.

Vet du inte varför du nekade så är det bara att bitala.

För övrigt så har inte Länsstyrelsen något med ett ev. bötesföreläggande att göra :fakta
jag sa att jag inte trodde på att hans hastighet stämde jag kör aldrig fortare än 30km/h:rolleyes:

lerox78 skrev:
2437002 jag ska skriva om vad som hänt vid min fortkörning och vad e det att skriva när man har nekat som jag gjorde??

Det är kutym att inte skriva under boten när man kört +30 km/h för fort. Det finns INGEN anledning för dig att skriva under vid 30+. Iom detta har du möjlighet att begära in kopia på polisrapport, kopia på platsprotokoll, kopia på laserprotokoll, kopia på polismans behörighet som mätkontrollant, polismans repetitionsutbildning, om vägsträckan har giltig hastighetsbegränsning, dvs kontrollera att polisen har gjort mätningen enligt lagen - precis som de har kontrollerat att du följer lagen. Om du blev skjuten med en ProLaser III så finns det handhavandemanualer på nätet så att du kan kontrollera så att just DU blev skjuten och inte ett mötande fordon. Dvs hur dess displayer visade +/- respektive Apr/Rec.

andersbrink skrev:
2437344 Det är kutym att inte skriva under boten när man kört +30 km/h för fort. Det finns INGEN anledning för dig att skriva under vid 30+. Iom detta har du möjlighet att begära in kopia på polisrapport, kopia på platsprotokoll, kopia på laserprotokoll, kopia på polismans behörighet som mätkontrollant, polismans repetitionsutbildning, om vägsträckan har giltig hastighetsbegränsning, dvs kontrollera att polisen har gjort mätningen enligt lagen - precis som de har kontrollerat att du följer lagen. Om du blev skjuten med en ProLaser III så finns det handhavandemanualer på nätet så att du kan kontrollera så att just DU blev skjuten och inte ett mötande fordon. Dvs hur dess displayer visade +/- respektive Apr/Rec.
Kanske dum fråga, men vem begär man in dessa protokoll från?
Och om man hittar felaktigheter i dessa skall man då driva saken till domstol eller?

Polisens diarieenhet.

Driva saken till domstol? Det är polisen som släpar DIG till domstol, inte tvärt om. Uppgifterna kan du ha till grund för att bli frikänd, inte för att stämma polisen.

George skrev:
2437456 Kanske dum fråga, men vem begär man in dessa protokoll från?
Och om man hittar felaktigheter i dessa skall man då driva saken till domstol eller?

Inled brevet med "Ärade pappersvändare.", resten kommer av sig självt, jag lovar.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg