Hjälp med att fixa undertail till min r6a -01

sutte

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2007
Hoj
Yamaha R6 -01
Jag är ingen meckare men är äger till en yamaha r6 -01
På dessa är de ju en hel "kåpa" alltså själva stänklappen är ju helgöten men allt där under. jag vill så klart ha bort denna så man slipper den klumpen dä bak och kan ha en miniskyllt ist men behöver hjälp med vad ja måste göra. Vissa säger såga av den men de kan ju inte vara möjligt att ja måste göra de med tanke på när man vill sälja den så kanske nästa ägare vill ha den där igen. Hade varit sjukt tacksam över en bra hjälp till hur ja ska gå till väga för att få toppresultat.
MVH Robin

Går inte att ta bort något där utan att förstöra kåpan, den är som sagt helgjuten. Det du kan göra är att montera bort den helt och sätta dit en undertail, men då måste du göra en egen platta till elsystemet ( alla komponenter är fästa i orginalplattan ) du måste även kapa sadelfacket o göra nya fästen där.

En orginalunderkåpa kostar 650kr ungefär så det är itne allt för hårigt ifall du vill såga av bögstänkan etc.

01an har ju riktigt schysst undertail org. Jag satte en sådan på min 00a förut. Behåll org och sälj inköpta och spara pengar :tummenupp

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!