Hjälp med Adobe premiere 6.5

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
R1 -06, KTM525sx-03, Yamaha XS400se -82
Hejsan.

Jag har ett stort problem. Jag kan inte lägga till text på min lilla filmsnutt.
Title vet jag hur man lägger in, men då kommer ju inte själva filmen med utan antingen bara title eller filmen.

Hur gör man??? :confused: Håller på att bli tokig! :3freak

Har du jobbat något i photoshop?

Vet inte vilken version av Premier du har...men det funkar snarlikt...du arbetar helt enkelt med olika lager. Samma i Premiere...du har olika rader för olika lager kan man säga. På så sätt kan du animera varje lager för sig...och de visas trots allt parallellt. Har inte prog. på denna datorn..så jag kan tyvärr inte förklara mera ingående. Hoppas du förstår iaf.

Edit: aha 6,5 var det visst. Har inte arbetat i det...men det är säkert snarlikt iaf.

/KaliZ

Jag hittar inte funktionen av typen "lägg till text". Jag kan bara lägga till "title" men då försvinner som sagt bilden och bara texten visas. Fattar inte!

Vapor skrev:
Jag hittar inte funktionen av typen "lägg till text". Jag kan bara lägga till "title" men då försvinner som sagt bilden och bara texten visas. Fattar inte!

Jojo men låt säga att du har filmen på "lager 1" eller "video 1"....då kan du parallellt med denna lägga till en "title" på "video 2" (lager 2) då kommer dessa att visas samtidigt. E du mä?

Kanske kan detta vara lite hjälp på vägen om du e nybörjare :7peta :hihi
http://www.wrigleyvideo.com/videotutorial/tut_premiere65.htm

/KaliZ

Vart är bilden i denna tråd? eller Filmen? Get yo shit straight boy. In i OT / Datasnackforumet

Så gjorde jag ju. Hade "cross1.avi" på video1-lagret. Title.xxxx på video2-lagret. Men när jag skulle se filmen fanns inte texten där. Varför inte.

Swedie: det handlar ju trots allt om filmer... eller?? :krama

Last edited:
Det borde vara ikryssat från början men är tydligen inte det.

Välj något lämpligt i "transparent"-menyn (för titeln). Tex. Alpha channel (Som kryssas i automatiskt hos mig iaf. )

Pröva. :)

EDIT!!: Jag missförstod. Trodde att du bara såg texten. :)

Satan vilket krångligt prog. Försökte göra en sån där starwars inledning men ojojoj så kajko det blev =).
Sen måste man juh ladda hem massa plugins finns juh knappt inga bra från början??.

Nyheter
Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo