Hjälp med översättning till tyska.

Mr_White

Medlem
Gick med
17 May 2004
Hoj
Triumph Daytona 955i -01
Undrar om du har lust att översätta ett par rader till mig, alltså svenska till tyska?

Har lite problem med en beställning från tysklad.

Följande rader behöver översättas.

Ang. order: 252589

Vad har hänt med min order: 252589 som jag beställde och betalade den 28/2-05?
Om ni har skickat den vill jag gärna ha ett kolli nr: så jag kan spåra beställningen.

Va fan är det ingen som kan tyska?

Drog iaf. i väg ett mail med det jag tror va tyska.

Wo ist min bestellung 252589?

Fick tillbaka detta. Verkar stå något om ett mail, men det klarar jag fan inte att tyda :va

Hallo,

Ihre Bestellung wurde bereits unserer Versandabteilung übergeben.

Sie erhalten am Versandtag noch eine weitere E-Mail mit der Versandbenachrichtigung. Diese Mail enthält auch die Paketnummer. Der Versand erfolgt per DPD

Mr_White skrev:
Fick tillbaka detta. Verkar stå något om ett mail, men det klarar jag fan inte att tyda :va

Hallo,

Ihre Bestellung wurde bereits unserer Versandabteilung übergeben.

Sie erhalten am Versandtag noch eine weitere E-Mail mit der Versandbenachrichtigung. Diese Mail enthält auch die Paketnummer. Der Versand erfolgt per DPD

Min tyska är knackig i skrivande stund. Men lite grovt så säger de väl att din beställning är under behandling/kommer behandlas/är vidarebefordrad till logistikavdelningen och samma dag som paketet skickas kommer du få ett e-mail med kollinr.

"Hello, Their order was already handed over to our despatch department. They receive further E-Mail with the dispatch note on the dispatch day still another. This Mail contains also the package number. The dispatch takes place by DPD"

abstruse skrev:
Min tyska är knackig i skrivande stund. Men lite grovt så säger de väl att din beställning är under behandling/kommer behandlas/är vidarebefordrad till logistikavdelningen och samma dag som paketet skickas kommer du få ett e-mail med kollinr.

Själv kan jag inte ett ord tyska :D Men dom lyckades tydligen fatta vad jag menade ändå :yoparty

Tack för hjälpen.

Använd http://babelfish.altavista.com så kan du till och med översätta hela sidor men du surfar runt på dom!

Översatt med babelfisken.
Hello, Their order was already handed over to our despatch department. They receive further E-Mail with the dispatch note on the dispatch day still another. This Mail contains also the package number. The dispatch takes place by DPD

Tyvärr fungerar inte svenska, men skriv på engelska och översätt till tyska.

Last edited:
AluminiumHead skrev:
Undra var nämnet babelfisken kommer ifrån?

Kan svaret vara 42!!!
Den allsmäktiga babelfisken? Det gamla oraklet hade väl aldrig några svar, bara frågor på svar som blev en fråga ... ?! :död

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år