Hjälp me motard val

Mum!n

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2006
Hoj
En rosa
Hejsan ska nu sälja min plastleksak och inskaffa mig en rolig motard som ja ska använda till gatu bruk...ställer då frågan till er som är lite mer inne på allt de här...va ska jag välja för hoj den får kosta ca 60, pulver i motorn så man man kan leka hulligan, inte vara för klumpig, har inte lust o serva den hela tiden(hört att de finns vissa som man servar var 500), gärna så ny som möjligt. vad har ja glömt...snygg o elak så klart ska den vara:tummenupp
hoppas de inte är nå dröm önskemål..vad säger ni vet ni den perfekta motarden till mig
mvh

okey ska kolla lite närmre på den den svarta var riktigt elek :yoparty
tackar

Ehh, är det inte typ service (byta olja) rätt tätt på 660:n, har för mig runt 200mil eller? Min 640 -04 har jag service var 500:e mil på, byter ju olja oftare men det är ju det som står i papprena. Köp min vettja, 640 -04 1250mil...49k

Köp en 525:a och lev med servicen!
Roligare blir det inte!

Last edited:
Köp en KTM 660 -06 eller 625 -06, då har du serviceintervaller på 500 mil och schysst med pulver i motorn.

Jag skulle dock rekommendera att du skaffar en 525 eller en Husa, Husqvarna eller liknande och lev med tätare serviceintervaller för det är värt det, det tar inte så lång tid att serva dem.

Hajar inte riktigt ktm 640/660 testade en 640 och den gick som en för stor moppe tung svampig och lite ork "gick att gasa upp på 1:an. Visst man åker väl några mil utan att serva men jämför man med min crf450 HM som man gasar upp på 5:an så tycker jag inte ktm:en är så rolig. Om det inte är 525sx förstås. Kan inte säga nåt om husa och dom andra men ska du ha en lätt rolig hoj får du nog stå ut med att skruva/serva lite...

Hajar inte riktigt ktm 640/660 testade en 640 och den gick som en för stor moppe tung svampig och lite ork "gick att gasa upp på 1:an. Visst man åker väl några mil utan att serva men jämför man med min crf450 HM som man gasar upp på 5:an så tycker jag inte ktm:en är så rolig. Om det inte är 525sx förstås. Kan inte säga nåt om husa och dom andra men ska du ha en lätt rolig hoj får du nog stå ut med att skruva/serva lite...

Som "alla" sagt tidigare, svårt att säga nåt annat om bra om sin egen hoj för att man gillar den...testa dig fram så känner du vilken som är bäst!
Servicen (byta olja och filter) fixar du hemma på cirkus en timma om du sänker en öl mellan varven....

Jag valde xt660x -07, för det var den som bäst uppfyllde mina krav.
På minus sidan: tung och relativt trött i orginalutförande.
På plus sidan: Låånga service intervaller, bra andrahandsvärde, relativt bekväm med mindre vibrationer än andra plus att det går att åka två. Tröttheten går enkelt att bota till viss del, vill man ha riktigt me knuff får man anstränga sig lite. vikten går enkelt att banta 10-15kg men den kommer alltid att vara tung.
Men på det hela taget är jag faktiskt ganska nöjd, sen är det ju rätt skönt med 5års garanti...

Jag valde xt660x -07, för det var den som bäst uppfyllde mina krav.
På minus sidan: tung och relativt trött i orginalutförande.
På plus sidan: Låånga service intervaller, bra andrahandsvärde, relativt bekväm med mindre vibrationer än andra plus att det går att åka två. Tröttheten går enkelt att bota till viss del, vill man ha riktigt me knuff får man anstränga sig lite. vikten går enkelt att banta 10-15kg men den kommer alltid att vara tung.
Men på det hela taget är jag faktiskt ganska nöjd, sen är det ju rätt skönt med 5års garanti...

Bra 2:a handsvärde:confused: Är det därför de säljs så sällan efter bara ca 50 mils körning och priser långt under nypris:va Är väl så att de flesta inser rätt snabbt att det är roligare att köra 100 mil - sen serva än att köra 1000 tråkiga mil för att sällan serva:arsele

okey tackar för alla tips, hjälpte ju till viss del iaf:tungan
som vissa skriver ang service, är det bara/oftast olja o filter så kan jag ju stå ut med det(har ju inte tummen mitt ihand precis)
Många säger ktm 660, va fan måste man kicka igång den(visst funkar väll)
Sen nämns de att man ska välja husa/qvarna, pågrund att dom är piggare men mer service, som sagt kan nog stå ut me servicen bara de går o skicka upp den på 5:an som nån skrev :D låter nog lite som de e en brutal tävlings maskin man ska ha men va e de då aja... så jaha nå fler tips va ja ska ha tackar tackar

btw Evil m din hoj va som du sa snygg o elak kanske är en sån man ska ha...som ja sa innan kan nada om de här kanske inte ska bry mig så mycke om cc :va blir dom högre dessu mer cc fan e ju trots allt bara 170:gnissla

Last edited:
Bra 2:a handsvärde:confused: Är det därför de säljs så sällan efter bara ca 50 mils körning och priser långt under nypris:va Är väl så att de flesta inser rätt snabbt att det är roligare att köra 100 mil - sen serva än att köra 1000 tråkiga mil för att sällan serva:arsele

tycker de flesta xtx har gått längre på kort tid än tex 660/ 625 i samma årsmodell när man kollar blocket.. kanske pga av komfort och att de är lite mer touring än de andra.. Allt handlar väl vad man e ute efter med hojjen..

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D