Hjälp lackande framgaffel

trollkarlen

Med lem
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
GSX-R 750, CBR 600RR banhippie
Är de nån som bytt packning i framgafflen på en gsxr 750 -98 och inte har nått för sig får gärna komma förbi i malmö och komma med tips och hjälp.

Eller bara ge dom här.

ring bara 070-2132276

/Rob

trollkarlen skrev:
Är de nån som bytt packning i framgafflen på en gsxr 750 -98 och inte har nått för sig får gärna komma förbi i malmö och komma med tips och hjälp.

Eller bara ge dom här.

ring bara 070-2132276

/Rob

Jag skulle försöka en gång men gav upp ganska snart. MC Huset fick hjälpa mig o tog 800 pesetas för jobbet.

Antingen är du en man och gör det själv. Ett antal timmar och en hel del nya svordomar senare har du fått klämm på det.

Eller så lämnar du in det på lämplig verkstad. Brukar inte bli så dyrt om man kommer in med lösa ben.

:)

Har plockat bort den nu och tagit bort övre locket men nu behövr jag hålla i hop fjädern samtidigt som jag stoppar dit nått som hindrar den att åka upp. Så jag ja kan lossa hela fjädern, några tips ?

/R

majtii skrev:
Antingen är du en man och gör det själv. Ett antal timmar och en hel del nya svordomar senare har du fått klämm på det.

Eller så lämnar du in det på lämplig verkstad. Brukar inte bli så dyrt om man kommer in med lösa ben.

:)

Ja vill va en man men de e inte lätt :va

/R

trollkarlen skrev:
Har plockat bort den nu och tagit bort övre locket men nu behövr jag hålla i hop fjädern samtidigt som jag stoppar dit nått som hindrar den att åka upp. Så jag ja kan lossa hela fjädern, några tips ?

/R
Ge delarna till Mitonga, dom tar inte mycket för det jobbet, och snabbt går det.. :tummenupp

Nu e allt i sär bara monteringen kvar nu ;)

Bara en grej som sket sig kommer inte i håg vilken väg olje packningen satt :kocko

Nån som vet ska läppen vara uppåt lr neråt ?

/R

Om du menar packboxen så uppåt när gaffeln är monterad s a s. (Om jag inte minns fel dvs)

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien