Hjälp!!!!!! KTM lc4 00

floodi

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2005
earth , europe , sweden , southsweden , Kalmar , S
Hoj
gul 03á
Hej har ett litet problem eller stort problem vet i fan , nu behöver jag hjälp utav nån kunnig..

mitt batteri är dåligt i hojjen , var inne o köpte batteriladdare och laddade det bara nån timme
så jag kunde få igång hojjen för jag tänkte köra en sväng i det goa vädret , men när jag klickar i ettan så dör hojj jävlen hela tiden vafan är det frågan om undrar jag ???
nån som tror sig veta vad det kan vara???? måste fixa så jag kan köra i morgon iallafall
kan det ha med att kopplingen inte är som den ska ??? men hojjen hugger ju inte till när jag klickar i ettan utan den dör bara..... åhhhh vill ju köra .. snälla svara nån ....

:huvet

Det är en pryl som känner av om du har stödet nere och klipper tändningen när du försöker åka iväg...

Antingen har du glömt stödet nere, eller så är det vajsing med själva kontakten....

Jag har kopplat förbi den helt. Gör det du också...

/Zana

floodi skrev:
Hej har ett litet problem eller stort problem vet i fan , nu behöver jag hjälp utav nån kunnig..

mitt batteri är dåligt i hojjen , var inne o köpte batteriladdare och laddade det bara nån timme
så jag kunde få igång hojjen för jag tänkte köra en sväng i det goa vädret , men när jag klickar i ettan så dör hojj jävlen hela tiden vafan är det frågan om undrar jag ???
nån som tror sig veta vad det kan vara???? måste fixa så jag kan köra i morgon iallafall
kan det ha med att kopplingen inte är som den ska ??? men hojjen hugger ju inte till när jag klickar i ettan utan den dör bara..... åhhhh vill ju köra .. snälla svara nån ....

:huvet

Zana skrev:
Det är en pryl som känner av om du har stödet nere och klipper tändningen när du försöker åka iväg...

Antingen har du glömt stödet nere, eller så är det vajsing med själva kontakten....

/Zana

Skulle också felsöka efter det, har inget med batteriet att göra iaf.

Haha, stackars sate..

Jag stod på medborgarplatsen... Blööööö.... Blöööö... Varje gång jag försökte ge mig av...

Tillsist blev jag förbannad och varvade upp den, öppet system = alla glor ögonen ur pallet... BLÖÖÖÖÖÖÖÖ...

Kände hur tårarna pressades fram....

STÖDET!! DET ÄR STÖDET!! Kom jag på... Fällde upp det, och sen bar det iväg.. Ganska kvickt kan jag meddela... :D

Nåååå!!!! Idag ska du väl ut en repa iallafall!!!!

Zana skrev:

En mycket genomtänkt säkerhetsåtgärd av ktms tekniker.

Motorcykeln skall ICKE kunna brukas med stödet nerfällt.
:rofl

SM 570 RR skrev:
En mycket genomtänkt säkerhetsåtgärd av ktms tekniker.

Motorcykeln skall ICKE kunna brukas med stödet nerfällt.
:rofl

Vaffan!! Är säkert nån lag på sån skit eller nåt... Har inte alla hojar så?

@floodi: Skönt att det löste sig... Slit bort skiten så slipper du problemet.. :)

Den kretsen bör man ha kvar om man använder stöd - det kan sluta illa om man kör iväg med stödet nere :brinnerup Annars så kan man gott plocka bort stödet (och blinkers och tuta och minst en av backspeglarna och... :) ).

TomK skrev:
Den kretsen bör man ha kvar om man använder stöd - det kan sluta illa om man kör iväg med stödet nere :brinnerup Annars så kan man gott plocka bort stödet (och blinkers och tuta och minst en av backspeglarna och... :) ).

Den dagen den sorgen... :näsblod

Blinkers tuta backspeglar, vad är det för nåt? Aha, är det dom som ligger inplastade i en låda på vinden... aha!

Nummerplåten fladdrade åt helvete igår också...

Zana skrev:
Den dagen den sorgen... :näsblod

Blinkers tuta backspeglar, vad är det för nåt? Aha, är det dom som ligger inplastade i en låda på vinden... aha!

Nummerplåten fladdrade åt helvete igår också...

Går den utan backspeglar då? Borde ju sitta en kontakt där också :näsblod

SM 570 RR skrev:
Går den utan backspeglar då? Borde ju sitta en kontakt där också :näsblod

Jovisst, det gör den...

Men är det inte så att du har backspeglarna monterade för att lättare kunna backa. För visst fanns det backväxel på din qvarna?

Zana skrev:
För visst fanns det backväxel på din qvarna?
Det vore rätt iskallt med backväxel. :hihi
Men nää , det är bättre med kontakter lite här o där ;)

*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back