Hjälp! Koppla LED baklampa

-Banditen-

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2014
Ort
stockholm
Hoj
-
Så köpte en STR8 led baklampa som jag tänkte sätta på en Mito.

Så inga konstigheter tänkte jag och kopplade Jorden (GRÖN) från lampan till Jorden på hojen (GUL)
och testade dom två andra kablarna båda vägarna men inget hände helt svart?
Så testade om lampan var sönder genom att direkt koppla till batteriet men alla dioder fungerade perfekt.

Så nu har jag ingen aning varför den ej fungerar.
Borda ju bara var att koppla på då det var en Led lampa i kopplad före som fungerade.
(Dock har den nya lampan fler dioder om det har med saken att göra)

Här är kopplingsschema för lampan.
* Blå kabel = Bromsljus
* Gul kabel = Positionsljus
* Röd och brun kabel = Blinkers
* Grön = Jord

Här är ett elschema för hojen
http://www.davestanford.co.uk/images... diagram.jpg



Också hur gör man med blinkersena (dom är inbyggda i lampan) det kommer endast ut en kabel för varje sida från lampan och från hojen kommer två kablar som ska till blinkersena på varje sida.

Tacksam för svar.
-Banditen-
 
Anledningen till att du har två kablar till varje blinkers är att den ena är jord - du har ju redan jorden i nya lyset så därför bara en - i övrigt har jag ingen aning......
 
FIXAT
kollade lite närmare på elschemat och kom fram till att Italienarna har blå som jord :dummer
Har aldrig sett det förr.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top