Hjälp! Kan inte ta bort en fil från datorn.

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Det står: Kan inte tas bort eller flyttas för att den används av en annan person eller ett annat program på datorn.

Hur ska jag gå till väga för att få reda på vilka program den används av och avsluta dom?

Det funkar inte att bara starta om datorn.

Det är lite irriterande då filen dessutom är fuckad och datorn får spel så fort jag försöker göra nåt med filen. ex. spela upp den.

Mvh Jon

Jag har norton antivirus 2003 pro och med det följer det med en funktion som heter Wipe info. Om du har det så kan du använda det, för det tar bort allt.

Man kan ta "skicka fil" till en person på kontaktlistan. När man får upp rutan där man ska välja fil markerar man den filen som inte får att ta bort och trycker på delete. Funkar faktiskt.

För mig har det hänt två gånger att jag inte kunnat ta bort den i explorer men om jag öppnat ett DOS-fönster och kört delete + filnamn så gick det.

Om det e en film så kör du avi-fix, sen går det nog ta bort den. Funkar inte det så starta om datorn och testa igen. Funkar det inte då så skicka ett pm till mig så ska du få ett program som fxar det.

Vet många som har haft problem att ta bort avi-filer som dom har tankat hem, typ Paris Hilton filmen.
Det finns ett litet program som heter: XP-Avifix (1kB), då kan du radera från utforskaren sen.
Vet inte om det är en avi-fil som du har problem med?

Lycka till
//Gumpa

P.s
Det finns oxå ett bra program som heter: Who lock me (22kB)
Då högerklickar du på filen & väljer det programet, sen berättar den vilken prosses som låser den.

För mig brukar det gå att deleta i utforskaren filer om man först startar om datorn i felsäkert läge.

Gumpa skrev:
Vet många som har haft problem att ta bort avi-filer som dom har tankat hem, typ Paris Hilton filmen.
Det finns ett litet program som heter: XP-Avifix (1kB), då kan du radera från utforskaren sen.
Vet inte om det är en avi-fil som du har problem med?
QUOTE]

Det var en avi-fil.
Men efter xp-avifix fick jag bort den.
Och hur fan visste du att det var paris hilton filmen :rodnar

Tack som fan för hjälpen alla!!!:)

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back