Hjälp! Jag vill köra bana i sommar!

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
Tjena!

Förra året köpte jag min första "stora" landsvägsraket, vilket var fruktansvärt kul!
Dock har jag blivit mer och mer inne på att köra bana. Bara tanken på ren asfalt, inga rådjur eller möte får mig och bli alldeles varm :kär

Men, hur ska jag göra för att få köra ordentligt med bana i sommar!?! Jag har ingen licens... :( så jag får ju "bara" köra på "allmänhetens" körningar, eller? Och det finns väl knappt några sådana, och de som finns är redan fulltecknade, eller? Var får man reda på när det är körning här i närheten av skåneland?

Som novis på området hade jag behövt lite tips från er mer rutinerade så att jag inte står där i sommar och inte får vara med och leka... :D

De banor som gäller är väl: SRW, Anderstorp, Knudan + ???

Tackar på förhand! :tummenupp

RacerX skrev:
Tjena!

Förra året köpte jag min första "stora" landsvägsraket, vilket var fruktansvärt kul!
Dock har jag blivit mer och mer inne på att köra bana. Bara tanken på ren asfalt, inga rådjur eller möte får mig och bli alldeles varm :kär

Men, hur ska jag göra för att få köra ordentligt med bana i sommar!?! Jag har ingen licens... :( så jag får ju "bara" köra på "allmänhetens" körningar, eller? Och det finns väl knappt några sådana, och de som finns är redan fulltecknade, eller? Var får man reda på när det är körning här i närheten av skåneland?

Som novis på området hade jag behövt lite tips från er mer rutinerade så att jag inte står där i sommar och inte får vara med och leka... :D

De banor som gäller är väl: SRW, Anderstorp, Knudan + ???

Tackar på förhand! :tummenupp
Det finns platser kvar hos www.sydskanesemse.nu

förtydligar lite. Hur får man reda på var/när det är bankörning för allmänheten?

Finns det något omfattande register för året eller per bana? Det verkar som att det är "privata aktörer" som hyr banan och sedan säljer platser, stämmer det? Och då, var "anonserar" de platserna?

Skulle uppskatta all hjälp med att "förstöra" mitt liv helt och hållet! :tummenupp

Förutom ovan nämnda.

http://www.smcskane.com/ arrangerar körningar på knutstorp.

Känner inte till något omfattande register med alla bankörningar samlade. Är det t ex Knutstorp du vill köra på går det säkert bra att kolla med dem vem som arrangerar och om dessa är öppna för allmänheten.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8