Hjälp jag tror jag har blivigt drogad!

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Var på puben i fredags, allt var bra tills en snubbe kom fram och sa att min kompis kaxa mot han, följden blev ett drabbel med hot och förbanningar.

Sen när ja kom tillbaka efter att ha slagit en båge, så ropar den här snubben och hans kompis att jag ska gå ditt, vilket jag gjorde, så säger han att han har ringt några samtal och fått reda på ur det ligger till och att han nu vill att vi ska glömma hela saken.
Det går jag med på, så säger han att de dricker vi en shot på och skjuter över en till mig, jag säger att jag inte vill ha men då börjar han bli våldsamm så ja dricker den och går tillbaka till mina kompisar, när jag sätter mig ner börjar världen gunga och jag mår dåligt, vi går ut därifrån och jag stoppar fingranna i halsen och kräks men de hjälpte inte.

Jag åker hem och sover. dagen efter har ja ont i huvudet som fan och det känndes som jag ska spy, jag var desutom jätte flummig och allt jag åt smaka skit. Det satt kvar tills sent på kvällen då de börja släppa.

Nu till frågan har jag blivigt drogad eller va det bara alcholen som tog ut sin rätt på ett nytt sätt?
Om jag blev drogad vad ska jag göra nu?

prulle skrev:
Var på puben i fredags, allt var bra tills en snubbe kom fram och sa att min kompis kaxa mot han, följden blev ett drabbel med hot och förbanningar.

Sen när ja kom tillbaka efter att ha slagit en båge, så ropar den här snubben och hans kompis att jag ska gå ditt, vilket jag gjorde, så säger han att han har ringt några samtal och fått reda på ur det ligger till och att han nu vill att vi ska glömma hela saken.
Det går jag med på, så säger han att de dricker vi en shot på och skjuter över en till mig, jag säger att jag inte vill ha men då börjar han bli våldsamm så ja dricker den och går tillbaka till mina kompisar, när jag sätter mig ner börjar världen gunga och jag mår dåligt, vi går ut därifrån och jag stoppar fingranna i halsen och kräks men de hjälpte inte.

Jag åker hem och sover. dagen efter har ja ont i huvudet som fan och det känndes som jag ska spy, jag var desutom jätte flummig och allt jag åt smaka skit. Det satt kvar tills sent på kvällen då de börja släppa.

Nu till frågan har jag blivigt drogad eller va det bara alcholen som tog ut sin rätt på ett nytt sätt?

En shot och lite beer blir du inte så på. Dom la nått crap i drickat.

Padde skrev:
En shot och lite beer blir du inte så på. Dom la nått crap i drickat.

Jag hade i och försig drukit en hel del innan men de va på hela kvällen. Så vist jag var berusad innan den här shoten men de blev riktigt mycket värre efter och väldigt snabbt efter. Jag minns typ i bilder. :3freak

prulle skrev:
Jag hade i och försig drukit en hel del innan men de va på hela kvällen. Så vist jag var berusad innan den här shoten men de blev riktigt mycket värre efter och väldigt snabbt efter. Jag minns typ i bilder. :3freak
Hur mår du nu då?

kaZmur skrev:
En fyra rödvin.

Hehe ne en fyra turkisk för att vara exakt, så de borde ju inte bygga på så jätte mycket tycker jag.

kaZmur skrev:
Hur mår du nu då?

Bra, typ en normal lätt bakfylla bara. Halv taskig moterik, dålig balans, ser lite konstigt annars normalt.

Låter väl ganska övertyganade att dom bara "ringde lite samtal" sen var ni värsta polarna och han bjöd dig på en shot, skulle inte tro det. Drick aldrig nått du inte ser komma direkt från disken när du är på puben.

Padde skrev:
Låter väl ganska övertyganade att dom bara "ringde lite samtal" sen var ni värsta polarna och han bjöd dig på en shot, skulle inte tro det. Drick aldrig nått du inte ser komma direkt från disken när du är på puben.

Rädd att du har rätt.
Han blev sur är jag inte ville, hade ja tänkt efter hade jag fattat varför...

Någon som är haj på preparat som kan säga vad det var och om de har några sennare biverkningar?

Edit: tillsaken här att min kompis som dom påstog bråkade, hans bror är riktigt farlilig och har många farliga kompisar.
Det sa vi till snubben så jag trodde han hade fått reda på vem det var och ville rädda sitt eeget skin, ganska naivt tänkt.

Last edited:
Om allting du åt smakade skit och du dessutom hade en lite metallisk smak i munnen har de med största sannolikt preppat din shot med imovane (zopiklon). Ett sömnmedel. Inget att oroa sig för men tillsammans med alkohol kan det ge lite skumma effekter.

Hur som helst ... ingenting du har tagit någon skada av.

Just my 2 cents...

Vänta tills i kväll och kolla hur du mår,är det bakfylla så går det ju över.

Hur mycket drack du i går ?
Hade du ätit ordentligt ?

#acke# skrev:
Om allting du åt smakade skit och du dessutom hade en lite metallisk smak i munnen har de med största sannolikt preppat din shot med imovane (zopiklon). Ett sömnmedel. Inget att oroa sig för men tillsammans med alkohol kan det ge lite skumma effekter.

Hur som helst ... ingenting du har tagit någon skada av.

Just my 2 cents...

Okej tack! Då behöver jag inte vara orolig med andra ord?

Långa farbron skrev:
Vänta tills i kväll och kolla hur du mår,är det bakfylla så går det ju över.

Hur mycket drack du i går ?
Hade du ätit ordentligt ?

Jag hade drukit typ 4 öl och runt 10 4 cl shots (2-3cl vodka i dom typ) under hela kvällen 8-02. Det kan jämmföras med med 55-60 cl 35% vodka (om det var 3 cl sprit i shotsen) det delat på 6 timmar är mindre än vad festmetoden.se föreslår för bövelen! Det är ju knappt 10 cl i timmen!

De va röd-spätta hemma så nog alltid hade jag ättit ordentligt. :hihi

Bakfylla i 1½ dag? nja.. Desutom brukar all mat vara god när jag är bakis.

prulle skrev:
Okej tack! Då behöver jag inte vara orolig med andra ord?
Jag skulle nog gjort som MattE föreslog och ringt Giftinformationscentralen, dom bör ju kunna ge råd.

Jag är dessutom sån som gärna vill veta exakt vad jag fått i mig, så jag skulle ha hört mig för om möjligheterna för blodprov (om de misstänker nån drog). Och om det gav nåt skulle jag ha sett till att få det anmält, vet inte om du håller på med någon sport eller liknande som det kan förekomma drogtester i, men det skulle kännas taskigt att åka dit pga en sån här grej.

Hoppas dock att det bara var fyllan som tog dig :)

prulle skrev:

Hehe den drinken har jag fått prova på Slagthuset i Malmö. Mindes inte ett skit på hela kvällen.. första drinken - sen in i dimman.. Ingen aning om hur jag kom hem eller nåt. Hade pengar och grejer kvar när jag vaknade så rånad hade jag iaf inte blivit hehe. Fruktansvärd migränaktig huvudvärk hela dagen efter, vinglig och mådde märkligt i typ två dagar. Daterape-drugs när dom funkar som bäst? Usch nu blir jag rädd :4skrika :rofl

Polisänmäl det och se till att få test på det. Om inte bara för din egen säkerhet så det inte blir nåt spännande skit som händer sedan.
Sedan kan du kanske snacka med din polares farliga brorsor eller nåt:p

zpeppy skrev:
Hur kommer du in på puben om du bara är -89...? alltså 16 basst...?
Skillz... Nej men mina polare och jag drog dit vid öppningsdags. Det var ingen vakt så det var bara att gå in. :) Donna ginna i ystad om ni undra. Dom har väll inte råd med vakt hela kvällen.

Nja känns som de vore dumt att ta blodprov efter som de hamnar i nått register och blir till problem resten av mitt patetiska liv. :va

Ärligt talat, om du bara är 16 bast & drack 4 stora stark, + 10 st shots...sen en lakritsshot....så är det inte SÅ jättemärkligt att du mådde pyton.... :rolleyes:

Det du upplevde var att DÄCKA.....

HönaPower skrev:
Ärligt talat, om du bara är 16 bast & drack 4 stora stark, + 10 st shots...sen en lakritsshot....så är det inte SÅ jättemärkligt att du mådde pyton.... :rolleyes:

Det du upplevde var att DÄCKA.....
Är faktist benägen att hålla med

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back