Hjälp jag sitter i skiten!!

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
Jaha nu sitter jag här och är lite less..

Jag arbetar som tekniker på Arlandas nya flygledningscentralen och har fått i uppgift att ordna en träff för mina kollegor från Malmö.

Denna träff skulle innehålla bla ett studiebesök så jag hade ordnat ett studiebesök på Forsmarks kärnkraftverk.

jag fick nyss ett telefonsamtal att det sket sig :huvet :huvet :huvet
Att ordna ett nytt studiebesök är väl inte så svårt men att fixa det tills på torsdag blev en större utmaning än vad jag tänkt mig :(

Så nu undrar jag om det finns någon vänlig själ som kan tänka sig att ta emot en grupp på 20-25 personer som vill se teknik (gärna runt sthlmsområdet)
Givetvis erbjuder jag ett studiebesök här på Arlanda om någon skulle nappa på det hela :)

Sitter och småflinar just nu.. hmm vad konstigt allt kan bli!

/Nicklas

Minimoto i Tullinge.
Fartfyllt och intressant.

Eller något lite närmre.
Simulatorerna på flygakademin eller vad den heter där på Arlanda. Mkt teknik och intressant att kolla på. Kanske lite stressigt på arbetstid men det är ju lugnare på kvällarna annars.

Skanzen o titta på djuren o snaska sockervadd kanske ?

Nalken skrev:

Jag arbetar som tekniker på Arlandas nya flygledningscentralen och har fått i uppgift att ordna en träff för mina kollegor från Malmö.

Denna träff skulle innehålla bla ett studiebesök så jag hade ordnat ett studiebesök på Forsmarks kärnkraftverk.

Besök kärnkraftsverket i Farsta ist. (ågesta) jepp det finns ett där också.
Inte helt känt för alla men det finns en reaktor insprängd i berget där.
Eller "blackroom" uppe på KTH kanske kan vara ngt. ?? vad det e för ngt? tjaa Madonna spelade in en rockvideo där bla..
:)

Nalken skrev:

Att ordna ett nytt studiebesök är väl inte så svårt men att fixa det tills på torsdag blev en större utmaning än vad jag tänkt mig :(

Så nu undrar jag om det finns någon vänlig själ som kan tänka sig att ta emot en grupp på 20-25 personer som vill se teknik (gärna runt sthlmsområdet)
Givetvis erbjuder jag ett studiebesök här på Arlanda om någon skulle nappa på det hela :)

/Nicklas

20-25 stycken???

Finns inget bokat för det i mina pärmar här nere i repan. :confused:
Såvida det inte är ni som skall in i hörsalen fredag? Ere så, ere så!!??
Besök ska väl föranmälas :mattias

WestW skrev:
Minimoto i Tullinge.
Fartfyllt och intressant.

Eller något lite närmre.
Simulatorerna på flygakademin eller vad den heter där på Arlanda. Mkt teknik och intressant att kolla på. Kanske lite stressigt på arbetstid men det är ju lugnare på kvällarna annars.

Nja.. dom där prylarna har man redan sett.
Skulle vara intressant att se nåt annat än grejorna på arlanda med.

Lotta skrev:
20-25 stycken???

Finns inget bokat för det i mina pärmar här nere i repan. :confused:
Såvida det inte är ni som skall in i hörsalen fredag? Ere så, ere så!!??
Besök ska väl föranmälas :mattias

Jobba nu istället :fatta!

Jag skulle föreslå ett besök på högspänningslaboratoriet i Uppsala. Mycket intressant och väldigt imponerande. Man får se "syntetiska" blixtar, ljusbågar etc etc.......

KTM-store skrev:
Nalken skrev:

Besök kärnkraftsverket i Farsta ist. (ågesta) jepp det finns ett där också.
Inte helt känt för alla men det finns en reaktor insprängd i berget där.
Eller "blackroom" uppe på KTH kanske kan vara ngt. ?? vad det e för ngt? tjaa Madonna spelade in en rockvideo där bla..
:)

yeah!
Vad är det där Blackroomet för nåt?

Nalken skrev:
Jobba nu istället :fatta!

JAG GÖR JU DET!!!

Herregud...håller ju koll på dig och dina besök för fullt.....till och med styra upp saker inom jobbet här på sporthoj.... :tungan

Var preci upp till er med posten, 2 brev....helt slut nu...*pust*

Du vet, det är ju jag som bestämmer vem som får komma in här....numera :)
Sitter här lite som ett litet bergatroll.... :banana

vettu....de sålde skitbilliga däck på Bike Weekend...Mickey Thompsson för 1000 spänn...tidigare 2200....

Nalken skrev:

/Nicklas

Ring 08 502 63000 och begär C info på 1.a ubåtsflottiljen. Kanske han kan fixa nått studiebesök. :yoparty

Ni har ju nära och bra till SAS Flight Academy.. Är ju rätt tekniskt, men om de redan jobbar på LFV kanske de redan vart där?

Nalken skrev:
yeah!
Vad är det där Blackroomet för nåt?

Jag e inte helt hundra men det är typ 30m till taket och är ämnat för fysiska experiment.
Mörkt o kuusligt förståss..
Ring o fråga!

Ja...och annars är ju jag rätt teknisk.......:)

Och mig har de inte sett... än.... :trixie

Problemet är väl att om de gör ett studiebesök hos dig Lotta så får ni aldrig bort dom därifrån igen... ;-)

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden