Hjälp! Jag har blivit student! Billig cykel?!

F1eX

Ny medlem
Gick med
18 Nov 2006
Hoj
Honda VFR -00 - såld, Yamaha XJ6 -09
Hej!

Jag har flyttat från Göteborg till Linköping och behöver förslag på en cykel -ca 600cc - som jag kan äga, trots studentekonomi.

Jag har en Honda VFR 800 nu, men kan tänka mig att gå ner i cc!

Snälla, jag vill inte sluta köra!
Jag tror jag dör isf!
:mattias :tummenner

Jag hade en SV 650 när jag pluggade. Funkade kanon =)

/Urban

Det är väl dom hojjar som är poppis som första hoj.

SV, ER5, ER6, hornet etc.

Jag pluggar o kör TLS, betalar runt 360kr/mån.

Behåll VFRen, säljer du den kommer du att ångra dig, ligga vaken på nätterna och grubbla och kommer således inte att kunna plugga något vidare.
Du kommer alltså att vara utan både studiekunskaperna och hoj :huvet
Försök skaffa ett extra knäck istället :)

Om du nu inte tänker lyda mitt råd så skaffa en gammal hoj som du kan försäkra som classic, min GPZ 900R -85 kanske :tummenupp 1600kr/hel/helår

Om du nu inte har tankar på en custom hoj som också brukar ha skapliga försäkringar, men det räknas knappast som att åka hoj :tungan

Lycka till med valet!!!

Behåll VFRen, säljer du den kommer du att ångra dig, ligga vaken på nätterna och grubbla och kommer således inte att kunna plugga något vidare.
Du kommer alltså att vara utan både studiekunskaperna och hoj :huvet
Försök skaffa ett extra knäck istället :)

Om du nu inte tänker lyda mitt råd så skaffa en gammal hoj som du kan försäkra som classic, min GPZ 900R -85 kanske :tummenupp 1600kr/hel/helår

Om du nu inte har tankar på en custom hoj som också brukar ha skapliga försäkringar, men det räknas knappast som att åka hoj :tungan

Lycka till med valet!!!

Tyvärr krävs garage för att få klassikerförsäkring, vilket gör det svårt (eller dyrt) Det tråkiga är att trafikförsäkring går på flera tusen mer än helförsäkring med klassiker för samma mc... :confused:

Jag pluggar med. Har 4 ninjor på länsförsäkringar. Funkar fint.

en gammal sleten offroad. billigt som faen :tummenupp

Vet inte vad du gillar eller inte gillar direkt, men jag har själv kollat på lite äldre sporthojar... FZR, zxr, gsxr o.s.v... 90-94 hamnar för mig (är 22 år) runt 6-7000 för halvförsäkring. Hel blir mycket dyrare och är inte lönt med tanke på vad de hojarna kostar.
Dock är de kanske för gamla för din smak?

Har en Thundercat -96a, tror att det kommer funka fint. Håller inte ekonomin får man väl tänka om, men jag testar ett tag..

supermotardkittad xr650?, eller annan endurohoj!
Folksam skulle ha 5000 halv/hel på mig för min 525-05, bor i sthlm några km från tensta och rinkeby.

Det du vill ha är en MOTARD!:yoparty
Kostar nästan ingenting att försäkra, är inte dyra att hålla igång samt ASKUL att köra!:tuttar

Annars skulle jag köpa en FZ 750, ZXR 750, GPZ/GPX 750 eller en tidig GSXR 750/1100 i FINT skick - annars kommer det snabbt bli dyrt att hålla igång dem.

Kostar nästan ingenting att försäkra, är inte dyra att hålla igång samt ASKUL att köra!:tuttar

Annars skulle jag köpa en FZ 750, ZXR 750, GPZ/GPX 750 eller en tidig GSXR 750/1100 i FINT skick - annars kommer det snabbt bli dyrt att hålla igång dem.

Kan du skriva ut märkena?

Tack! Kanske en hoj av årsm -95 då.. Känns lite sisådär med tanke på ev reparationer..

Tack allihop igen! Nya uppslag är inte fel!

Motard ska du ha!!

Jag pluggar och kör sxv 550 (har inte jobbat mer än extraknäck någonsin)

Exempel på billiga motarder är wr 450/426 och drz 400... Håller bra också!! :tummenupp

/Eric.

Kan du skriva ut märkena?

Självklart!

Yamaha FZ 750
Kawasaki GPX 750
- II - GPZ 750(R)
Suzuki GSX 750/1100R

Om du inte vill ha så gamla häckar så är hojar som är mer än ca 10 år gamla betydligt billigare att försäkra! Men då är knappast mer än halvförsäkring att tänka på iaf.

jag har en zzr 600 -90 och pluggar! det funkar finfint!

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra