Hjälp: Ingen tomgång, kompression & frikopplar inte

Chris Ash skrev:
Drar den tjuvluft får du förhöjd tomgång.....

Det får jag i alla fall....

Jag får inte förhöjd tomgång, jag har ingen alls. Och den drar inte tjuvluft, jag har kollat det nu...
 
ulf_lundin skrev:
Börjar tvivla på att jag är tillräckligt envis för att hjälpa dig.
"Man kan leda en häst till vattnet, men inte tvinga den att dricka."
/u

Oavsett vilket bör det vara skillnad i komp på cyllarna pga den högra kolvens kondition, dvs betydligt mer glapp än den vänstra. Och det är heller inte säkert att den högra p-boxen på vevaxeln är tät heller!

Sen får du vara hur det vill med om man ska mäta kompet med full gas eller inte. Gjorde åtminstone likt med båda cyllarna...

Jag tar och bytar kolven och p-boxarna på vevaxeln nu i alla fall för problemet kvarstår, oavsett om jag mätt kompet fel eller inte. Och den drar INTE tjuvluft. Och förgasarna är synkade. Packningarna är nya. Bestyckningen på förgasarna är orginal. Trottelnålarna sitter på den positionen de ska. Så har inte någon något bättre förslag? kör jag på det!
 
Ingel skrev:
Har du soppa i tanken? :arsele

Nä, bensin :P
Hör väl ändå till de tidigare sakerna man kontrollerar att fuggarna får soppa. Btw, det är tomgång jag saknar, i övrigt går hon, fast inte riktigt hundra...
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top