Hjälp!!! Hur rädda bilder från minneskort?

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Triumph
Tog några bilder och satte i kortet i min kortläsare och la över ett par bilder i datorn. När jag sen sätter i minneskortet i kameran igen står det att det inte är formaterat, likandant när jag sätter in det i datorn igen.
Jag har provat photorescue pro men får då felmedelandet att det finns för många kluster (vad som nu menas med det).
Har också provat wizard versionen, men när bilderna börjar komma fram får jag femedelandet "för låg minneskappacitet".

Hjälp, hur ska jag göra. Morsans kamera och hon hade en hel del bilder på det minneskortet.

Kameran är en olympos och kortet är av typen xD.

JesperN skrev:
2619699 Tog några bilder och satte i kortet i min kortläsare och la över ett par bilder i datorn. När jag sen sätter i minneskortet i kameran igen står det att det inte är formaterat, likandant när jag sätter in det i datorn igen.
Jag har provat photorescue pro men får då felmedelandet att det finns för många kluster (vad som nu menas med det).
Har också provat wizard versionen, men när bilderna börjar komma fram får jag femedelandet "för låg minneskappacitet".

Hjälp, hur ska jag göra. Morsans kamera och hon hade en hel del bilder på det minneskortet.

Kameran är en olympos och kortet är av typen xD.

Vad är det för märke på kortet? Om man har sandisk så följer det med en räddningsskiva.

Thundercat skrev:
2621348 Du fick inte med någon skiva till kameran?

Hittade den för en stund sen, men har redan fått tilbaka bilderna. Använde programet photorec, fungerade perfekt.

Men tack ändå.:tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...