Hjälp hur får man bort gummirester från punkspray enkelt??

• Thread starter Thread starter Kneedrag
  • Start date Start date

Kneedrag

Guest
Hur får man bort gummirester från punkspray enkelt?? Det här gör mig vansinig snart .Jag har testat nästan allt , 5-56, avfettningsmedel, fotogen m.m :va :3freak

tacksam för all hjälp jag kan få.
:)

Blue Queen skrev:
Hur får man bort gummirester från punkspray enkelt?? Det här gör mig vansinig snart .Jag har testat nästan allt , 5-56, avfettningsmedel, fotogen m.m :va :3freak

Samma fråga här..
Hur får man bort gummirester från bootsen från avgasrören, prydligt fastbränt fast knappast särskilt snyggt..

Beror ju lite på var det sitter och om man riskerar att skada underlaget.

Läs på punka sprayet vad som är lösningsmedel,brukar stå i varningsrutan på baksidan.
Annars testa med en vassare förtunning tex Thinner,Universalförtunning.

MEN TÄNK OCKSÅ PÅ ATT DET KAN SKADA UNDERLAGET,tex plast,lack osv diggar INTE förtunningar.

Last edited:
Kahobe skrev:
Samma fråga här..
Hur får man bort gummirester från bootsen från avgasrören, prydligt fastbränt fast knappast särskilt snyggt..
Gummirester på avgasrör kan tas bort med sk tvålull, (svinto).
Om det sitter på kolfiber så vete fan hur man gör.

BMW R90s skrev:
Gummirester på avgasrör kan tas bort med sk tvålull, (svinto).
Om det sitter på kolfiber så vete fan hur man gör.

Det man ska tänka på med svinto är att det ALLTID ska vara blött. Så fort det blir torrt så repar det. Det gör det inte när det är blött

/oXydex

Punkspray? Är det samma som insektsmedel, fast mot punkare? Skulle vara bra att ha på Roskilde.

Kahobe skrev:
Samma fråga här..

Fick bort mina med autosol,testade förtunning mm innan
utan bra resultat.

Blue Queen skrev:

Hade själv samma problem på vår hoj, prövade allt men inget hjälpte tills en dag då jag hälsade på en kompis som hade en högtrycksspruta från helvetet.

Värsta grymma trycket (har aldrig hållt i en starkare spruta) och varmt vatten, det gjorde susen och skiten släppte när sprutan fick arbeta på 1 cm nära håll.

/Nitrous

Nitrous skrev:
Hehehe.. :hihi , kunde mycket väl varit det, men inte eld då utan vatten. En fördel om hojen inte blir förkolnad :3freak

/Nitrous

Men det är ju så populärt med matt svart hoj :rofl

Blue Queen skrev:

Testat Bräkleen? (från CRC) passa lack och plast bara tasta där det inte syns först.

Jag gnodde bort gummirester på mina slipon med svinto,funkade skitbra..inget att rekomendera om man inte ska polera resten:=)

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8