Hjälp! :( hojen snor vattnet

Annchua

Ängel
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Såld.
Min topplockspackning har gått sönder :(

Nu har jag tänkt att jag ska ge mig på att byta den, vilket verkar vara ett mindre mysterium.
Har varit i kontakt med MBracing och fått prisuppgifter på vad packningen kostar och fick även höra att man måste ställa in Kamaxlarna efteråt.

Sökes nu en vänlig själv som kan detta och kanske har lust att hjälpa till mot ersättning.

Skulle mer än gärna vilja vara med och meka det mesta själv men jag kan tänka mig att jag behöver hjälp när man måste släppa på kamkedjan(?) osv. Jag har Servicemanual till hojen så där i står alla värden för momentdragning och allt som kan behövas. För mig ser detta ut som grekiska :(

Hjälp :gråta

/AC

Last edited:
att ställ in kamaxlarna är inte så svårt som det låter. De är markerade allt som oftast med punkter som du ska justera efter.

Swedie skrev:
att ställ in kamaxlarna är inte så svårt som det låter. De är markerade allt som oftast med punkter som du ska justera efter.

För en som aldrig mekat så mycket förut och som längst varit in i förgasarna är nog risken för ras relativt stort om man inte har någon hjälpsam vid sidan om.
:(

japp! ska själva göra samma manöver på min nya bil som läcker olja utåt. Ser inte fram emot det då det är en hel del jobb.

Det vettigaste är plocka ur motorn ur ramen och lägga den på bänken. Sen går det stegvis neråt genom att plocka bort bult efter bult.

Bodde jag i stockholm skulle jag gärna svänger över för att hjälpa till. men är säker på att nån här kan hjälpa.

Swedie skrev:
japp! ska själva göra samma manöver på min nya bil som läcker olja utåt. Ser inte fram emot det då det är en hel del jobb.

Det vettigaste är plocka ur motorn ur ramen och lägga den på bänken. Sen går det stegvis neråt genom att plocka bort bult efter bult.

Bodde jag i stockholm skulle jag gärna svänger över för att hjälpa till. men är säker på att nån här kan hjälpa.

Har funderat på det oxå, men det ska ju inte behövas har jag hört. Min hoj läcker olja vid oljekylaren på något höger så förhoppningsvis så försvinner det när jag byter packningen/arna. Får väl se detta som en lärohoj, måste ju byta detta för att kunna sälja den. *suck*

Hade du inga problem med din ZXR400 eller överlämnade du dem till mavve? :p

/AC - hata zxr400

Var finns hojen ?

Har lite småont om tid men ........

//B

Kan du inte fixera kamkjädjan med buntband både uppe och nere? eller är det "flytande" montering av kugghjul på axlen(inget fast läge,spårkil.)?

Annchua skrev:
Min topplockspackning har gått sönder :(

Nu har jag tänkt att jag ska ge mig på att byta den, vilket verkar vara ett mindre mysterium.
Har varit i kontakt med MBracing och fått prisuppgifter på vad packningen kostar och fick även höra att man måste ställa in Kamaxlarna efteråt.

Sökes nu en vänlig själv som kan detta och kanske har lust att hjälpa till mot ersättning.

Skulle mer än gärna vilja vara med och meka det mesta själv men jag kan tänka mig att jag behöver hjälp när man måste släppa på kamkedjan(?) osv. Jag har Servicemanual till hojen så där i står alla värden för momentdragning och allt som kan behövas. För mig ser detta ut som grekiska :(

Hjälp :gråta

/AC
Du verkar vara en framåt & go tjej..gillar tjejer som inte är rädd för "skit under naglarna" MEN är du säker på att göra det HELT själv...kan bli nedringens dyrt om du starar den med kammen i fel läge......

Kamkedjan kan inte kugga över vid vevaxeln eftersom kamkedjestyrarna sitter och tajtar åt - det innebär att om du färgmarkerar både kamkedjedrev och kamkedja (och samtidigt fotar det) kan du inte sätta tillbaks kammarna fel.

På'n bara!

Finns det ingen i närheten som kan hjälpa tjejen!!!

Annchua Jag är på jobbet nu men PM:a mig en påminnelse så ska jag skriva ner lite anvisningar om hur du ska göra...!

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...