Hjälp Hjälm

Verkar inte vara så stor prisskillnad på hjälmar i tyskland kontra sverige.
Får XR1000 svart här för 3600 och där för ca 3000. För liten skillnad...

Janne_1956 skrev:
2318841 Hakar på tråden och frågar om någon har erfarenhet och synpunkter på Lazer-hjälmar? Har blivit sugen på hjälmen på länken.

http://www.handelsboden.com/produkt...de=402&sok=&mall=hjalmar_integral.html&sida=1
Jag hade en Tornade GL som första hjälm, och rullade runt med den drygt en säsong. Helt ok hjälm, men jag tyckte den tog i hakan för mycket, och jag gillade aldrig spännet riktigt. Dessutom var det ju en plasthjälm, det var därför jag köpte en Shoei Raid II istället, och är inne på min tredje såna nu :) Ska man jämföra dom två så tycker jag att Shoein känns mycket gedignare och har bättre kvalitet.

Åk till en affär och testa alla har vi olika huvuden, sen finns det billiga "demo" ex i affärerna handlar bara om hur brett munläder du har. Har själv handlat en X-spirit abe för en bit under listpris du kan plocka 10-15% från listpriset på en ny hjälm. Köpte en shoei Z-one till tjejen för 3000:- i affär pga utgående modell. Kolla i affärerna testa känn kläm och slutligen tjöta

ok tack för alla svar. nu står det mellan dom hära.

blir kanske affär till vintern när dom har satt ner priserna lite :yoparty

driverinblack skrev:
2321565 ok tack för alla svar. nu står det mellan dom hära.

Prova ut en i butiken och sen är det bara handla på nätet...blir oftast mycket billigare. Om jag vore dig skulle jag troligtvis lägga in en SHOEI Z I eller II. (Har själv en sån och den sitter bättre ju fortare man kör, fast fortare än 110 kör man ju aldrig) :tummenupp

driverinblack skrev:
2321565 ok tack för alla svar. nu står det mellan dom hära.

Bara att testa nu då, Shoei och AGV skiljer sig ganska mycket i passformen vad jag har märkt av själv. Shoei e det enda fabrikatet som sitter riktigt bra på mig.

Mr Gendarm skrev:
2318503 Har du beställt från något av dessa företag i Tyskland? Om du har det vad har du för erfarenhet av dem?

Har beställt ett par cross-stövlar från fc-moto, tog max en vecka innan jag fick dom :tummenupp

ok;) jag har en kbc vr-1 krom nu den passar jätte bra, men nu har det blivit reper på den efter en lowsider. och det ser inte så snyggt ut. och jag hade tänkt och köpt ett skinställ ala ghostrider i vinter ochså så då måste man ha en ny hjälm ochså :yoparty man vill ju se fin ut bland alla tjejer och hojar nästa sommar :cool:

Back