Hjälp hitta hyllsystem för förråds/vindsförvaring

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Jag har en vind som skulle behöva inredas med ordentliga hyllor, många hyllor!

Jag såg för någon månad sedan ett hyllsystem som tillät att man plockade ihop precis vad man behövde för att skräddarsy hyllor efter eget huvud.
Hyllsystemet bestod, om jag minns rätt, av ben av någon form av stålprofiler och hyllplanen var i plåt och fanns i olika längder. Alltid kunde skruvas ihop i förborrade hål som fanns mest överallt så det verkade plättlätt att skapa vinklar för att följa sluttande tak och för att variera höjder och längder.

Jag behöver väl inte förklara att det hela verkade väldigt prisvärt. Problemet är att jag inte kan hitta på annonsen eller webbsidan där jag hittade alltsammans.

Googlar man så hittar man antingen fördefinierade hyllor eller så är det hyllsystem för företag som innebär en HELT annan prislapp.. Det jag såg var nästintill Biltema-billigt.

Det här var för privatpersoner, säker rätt rangligt och skramligt men det var prisvärt och modulärt. Man plockade bara ihop ben, hyllplan och muttrar och skruv för att platsbygga på vinden eller förrådet...

Ivar är faktiskt inte så dum. Riktigt robust och finns med olika djup. Jag fick tag på en hel massa sektioner snorbilligt på blocket att utgå ifrån och så kan man komplettera med vad som behövs. Ful som stryk men perfekt till garage/förråd.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026