Hjälp!!! Har förlorat en mapp med bilder och filmer.

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
Hallå.

Jag har förlorat innehållet i en mapp på datorn med alla mina tävlingsbilder och ombordvideor. :(

Den var bara tom rätt som det var och jag kan inte hitta innehållet någon annanstans.

Finns det något sätt att kanske få fram dom igen? Skulle bli helt :banana om det gick.

Ps. beskriv som för en 10 åring. Ds.

/Pär

Låter som du tappat bort filerna. Har du tittat i kylskåpet?

Har du tittat i papperskorgen? Det är inte så att du råkat flytta dem till en närliggande mapp?

Vet ej om Windows Återställning skulle funka för detta. :va

Nej inte i papperskorgen. Har sökt efter dom på datorn men kan inte hitta dom.

Tror att det blev i samband med att jag installerade SonyEricson PC Companion och la i den mappen.
Avinstallerade sedermera det programmet efter diverse strul och nu är hela mappen tom.

Nej inte i papperskorgen. Har sökt efter dom på datorn men kan inte hitta dom.

Tror att det blev i samband med att jag installerade SonyEricson PC Companion och la i den mappen.
Avinstallerade sedermera det programmet efter diverse strul och nu är hela mappen tom.

Som när jag avinstallerade ett spel på polarens familje dator. Fick kryssa i typ rutor "Ta bort skrivbords ikon" och det SKA vara bara spelets ikon som försvann men hela den datorn hade ikoner på skrivbordet och det försvann :huvet.

Men det var ju bara genvägar. Tråkigt när det är bilder/filmer försvinner :(

Jag har ju en extra dator som bara står och samlar damm. Satte i en ny hårddisk och har den som lager/spar dator. Ett tips, Köp dig en Extern hårddisk och spara viktiga saker på i framtiden det är värt varenda krona.

Jag har backup på det mesta via en extern hårddisk, dock inte mina ombordfilmer som jag skulle njuta av nu på ålderns höst....:gråta

Nu har det hänt igen. Mappen är tom och till och med ikonen som jag valt är bortagen och ersatt med en vanlig mappikon.

Det är bara min mapp på skrivbordet som är drabbad och jag har inte rört den på flera veckor.

Vad är det som händer? Min fru hatar min sport?

http://www.piriform.com/recuva

På skrivbordet lägger man INGET viktigt - det är himla enkelt att komma åt DEL och trycka ENTER oavsiktligt. Lägger du media i din personliga mapp kan du radera ikonen (en länk) på skrivbordet hur mycket du vill - mappen med data finns fortfarande kvar däri.

Måste du ha "skräp" på skrivbordet, skapa genvägar.

http://www.piriform.com/recuva

På skrivbordet lägger man INGET viktigt - det är himla enkelt att komma åt DEL och trycka ENTER oavsiktligt. Lägger du media i din personliga mapp kan du radera ikonen (en länk) på skrivbordet hur mycket du vill - mappen med data finns fortfarande kvar däri.

Måste du ha "skräp" på skrivbordet, skapa genvägar.

Körde recuva efter förra händelsen och hittade inget av det jag saknade , däremot en masa annat typ en hel film som jag slängde för ca 2 år sen vilket jag tycker är konstigt.

Har även sökt igenom datorn efter stora filer och hittar nada av det.
Det konstiga är ju att mappen som heter "Pär" finns kvar tom fast med en vanlig mappikon och inte den ikonen jag valt.

Bifogat

Last edited:
Griper efter halmstrån; rättighetsproblem eller att filerna blivit dolda av någon anledning?

Filmerna var mina ombordfilmer. Jag förstår inte?

I ditt operativsystem så finns det användare med olika rättigheter, kanske är det något sånt, att filerna fått fel rättigheter eller att de dolts av annan anledning. De kanske ligger där men du kanske inte ser dem för att du inte är administratör eller nått.

start kör > skriv cmd och tryck ok

Du hamnar i dos-läget
skriv chkdsk /f tryck enter
starta om datorn

Låt den gå igenom disken och förhoppningsvis ordna upp allt
Om det har varit mycket keff så kommer det lite nya mappar i root dvs c:\ som heter lite konstigt, bara leta där.

Nyheter
Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn