hjälp gixer tack!!!

F/F

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2003
Hoj
GSXR-1000 K7
har haft ner hela hojen för lackering av ram och nu när den e ihopsatt så fungerar allt förutom startmotorn, har kollat alla kablar och kontakre inget verkar vara löst men har inge ström fram till startmotorn så det e inge fel på den, några förslag? mvh fredrik

PULVER skrev:
har haft ner hela hojen för lackering av ram och nu när den e ihopsatt så fungerar allt förutom startmotorn, har kollat alla kablar och kontakre inget verkar vara löst men har inge ström fram till startmotorn så det e inge fel på den, några förslag? mvh fredrik

säkring? :rolleyes: :lol

kolla allt igen.
har du stret på batteriet då?

inge relä som strular?
måste bara va nån kontakt som glappar el likn :va
funkar ju garanterat om du lägger + direkt på starten.
gjorde jag på min gammla ktm som inte ville starta på startmotorn ba så tjong kling klang..efter de funkia de bra :hihi (inte att rekomendera)

ozeo skrev:
inge relä som strular?
måste bara va nån kontakt som glappar el likn :va
funkar ju garanterat om du lägger + direkt på starten.
gjorde jag på min gammla ktm som inte ville starta på startmotorn ba så tjong kling klang..efter de funkia de bra :hihi (inte att rekomendera)

ja startmotorn går om jag duttar på p-polen men det hjälper inte mig så mycket relät klickar inte när jag trycker på starten. kollat alla kontakter men det kan inte vara nånting med att batteriet varit bortkopplat förlänge start spärr ? fumlar i mörkret just nu och el e inte nåt jag e kung på.

PULVER skrev:
ja startmotorn går om jag duttar på p-polen men det hjälper inte mig så mycket relät klickar inte när jag trycker på starten. kollat alla kontakter men det kan inte vara nånting med att batteriet varit bortkopplat förlänge start spärr ? fumlar i mörkret just nu och el e inte nåt jag e kung på.

startspärr torde de ju stå i handboken om de finns på den :confused:

ah kommer nog nån smarting o styr upp allt i tråden snart :tummenupp

PULVER skrev:

Har det kommit färg som isolerar någon kontakt på ramen?

mätte precis up lite och jag har ström från startknappen fram till startrelät men inget händer så det borde ju vara relät som e paj de enda jag kan tänka mig att det skulle va?

Mr. Långsam skrev:
det är inte så enkelt så att "dödarknappen" är intryckt :va

nej e den intryckt så finns de inge ström fram till relät, men får se vad dom kommer fram till på servicen i veckan. men det hade vart kul om den åtminstonde startade när man lämmna in den, kanske bara e relät som pajat? vi får se uppdaterar när jag vet/fredrik tack för hjälpen iallafall

PULVER skrev:
nej e den intryckt så finns de inge ström fram till relät, men får se vad dom kommer fram till på servicen i veckan. men det hade vart kul om den åtminstonde startade när man lämmna in den, kanske bara e relät som pajat? vi får se uppdaterar när jag vet/fredrik tack för hjälpen iallafall

de väl bara o mäta om de kommer ut nå street från relät.
kan sätta mina 5 ören på att de e den som strular.

PULVER skrev:
Det finns en massa kablar som dödar startfunktionen; kontakt vid kopplingen, stödet, tändningslåset och dödarknappen. Är alla kretsar slutna?

Last edited:
du skriver att du får ström fram till relät,
har du inte nån kompis med en gixxer så du kan testa med hans relä, så får du svar på tal om det är relät eller inte,
uteslutningsmetoden är en bra metod =)

morlock skrev:
Det finns en massa kablar som dödar startfunktionen; kontakt vid kopplingen, stödet, tändningslåset och dödarknappen. Är alla kretsar slutna?

vet nu vad det var för fel skäms nästan för att skriva det här men de var bara jag som glömt bort under vintern att kopplingen skulle va intryckt :huvet
tack för all hjälpnu ska det äntligen köras lite/fredrik

PULVER skrev:
vet nu vad det var för fel skäms nästan för att skriva det här men de var bara jag som glömt bort under vintern att kopplingen skulle va intryckt :huvet
tack för all hjälpnu ska det äntligen köras lite/fredrik

Du kanske skulle kolla kapitlet "Hur du kör din mc" i handboken? :7peta :hihi

Nyheter

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...