Hjälp från murare... Behövs innan 16:00...

Det är bra med kurser :rolleyes: sitter och funderar på vad vi "lärde" oss på miljökursen vi hade på jobbet. :gnissla
En sak minns jag iaf, det var snacket om T-röd vi hade.
Kursledaren sa att om man tvättade nävarna i T-röd så kunde man ta ett blodprov i öronsnibben och hitta gott om T-röd i det :fyllisar
Nåja, nu ska jag inte spamma mer :tungan

Lycka till med lagningarna Zana, jag skulle nog hållt mig till gipsbruket.
Fogskum är trots allt ett kletigt litet h*****e att pyssla med enligt mig :näsblod
//Tobbe

3,5h idag =

Sket i fogskum, har kletat upp en ganska taggig grund till och börja med...

Taket däremot, helvetes åbäke... Måste typ nita upp hönsnät eller nåt, för att skiten ska sitta kvar...

Och använd förihelvete skyddshanskar när ni pysslar med gipsbruk, om vi säger så här, bredspackeln var nog det redskap jag använde minst... Fingrarna ser ut som russin, så fort dom kommer i kontakt med vatten. Huden är helt narig och sprucken. Men hur fan ska man annars kunna trycka in skiten i alla skrymslen? Skulle kört med plasthandskar... Nästa gång. Eller vänta nu, det blir tamejfan ingen nästa gång. Kommer aldrig bygga eller fixa nåt hemma eller hos nån annan, det är ett helvete...

Nä, nu måste jag gå och lägga mig för att kunna få 8h sömn... döööööö... Får ingen tid över till hojåkandet jue... :( Eller någonting annat för den delen...

Zana skrev:
3,5h idag =

Sket i fogskum, har kletat upp en ganska taggig grund till och börja med...

Taket däremot, helvetes åbäke... Måste typ nita upp hönsnät eller nåt, för att skiten ska sitta kvar...

Och använd förihelvete skyddshanskar när ni pysslar med gipsbruk, om vi säger så här, bredspackeln var nog det redskap jag använde minst... Fingrarna ser ut som russin, så fort dom kommer i kontakt med vatten. Huden är helt narig och sprucken. Men hur fan ska man annars kunna trycka in skiten i alla skrymslen? Skulle kört med plasthandskar... Nästa gång. Eller vänta nu, det blir tamejfan ingen nästa gång. Kommer aldrig bygga eller fixa nåt hemma eller hos nån annan, det är ett helvete...

Nä, nu måste jag gå och lägga mig för att kunna få 8h sömn... döööööö... Får ingen tid över till hojåkandet jue... :( Eller någonting annat för den delen...

Tänk va smidigt det hade gått om du hade använt fogskum :D Sluppit armera med hönsnät etc, bara fylla på i omgångar och sen skära lite med morakniven....

Jobbar som murare....

Ska du putsa ut taket så kan du använda ett cementbaserat spackel...
Som heter Finja 360...kan läggas på i omgångar efter 15-20min och du kan säkert bygga ut det över 10cm om det skulle behövas... :tummenupp

Det är lätt att få till en fin yta sedan om du torkar/slätar av det med en blöt svamp när det håller på att brinna.

Annars är gipsbruk också bra (om det inte är allt för mkt att bygga) t.ex ardex 828

Skulle nog skippa putsning med putsbruket, med tanke på den långa torktiden. Och det är inte det lättaste att få det att sitta kvar i taket, när man putsar med det.

Varför det är så svårt just i taket är för att, vettefan, men det är typ bjälklag eller nåt annat roligt, så det är alltså träplank med ganska stora mellanrum. Skulle tippa på upp till centimetern...

Nu har vi köpt 25kg gips, svårt att övertyga dom att vi borde köpa ännu en produkt. Det ska fan funka, och det kommer funka... (annars jävlar!)

En annan sak, är att det är högt i tak, och pallen dom har hemma är alldeles för kort... Det bidrar nog till jobbighetseffekten just med taket... Försökte lixom kasta upp kluttar, men dom sploschades mest ut över resten av rummet... Hmm...

Ska dit idag igen, då kommer jag instruera honom hur han ska göra, för jag är fan less nu... Känns som man ska till jobbet typ, men fan, jag var ju på jobbet 0520 i morse. Så jävla sliten så jag sov ett tag hemma nu, ni vet hur trött man blir av det... Blöööerk...

Men när jag behöver hjälp vet jag å andra sidan exakt vem jag ska ringa... Hehe, fram med piskan bara... Lär bli många öl på krogen om inte annat... :)

Bifogat

• DSC00640.jpg
    DSC00640.jpg
    15.5 KB · Visningar: 123
  • DSC00641.jpg
    DSC00641.jpg
    14.2 KB · Visningar: 120
  • DSC00642.jpg
    DSC00642.jpg
    29.7 KB · Visningar: 133
  • DSC00645.jpg
    DSC00645.jpg
    30.1 KB · Visningar: 111
Texas skrev:
Skulle nog skippa putsning med putsbruket, med tanke på den långa torktiden. Och det är inte det lättaste att få det att sitta kvar i taket, när man putsar med det.

Det är nog därför jag valde det, så när ett lager sitter kan jag dra hem, skulle inte palla mer, har ju mitt vanliga jobb annars... Ok, om jag jobbade som just murare... ;)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg