Hjälp FORT..

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Tja jag måste veta hur mycke olja det ska vara i mina gafflar, Jag har en ktm exc 520 -02 fast det är väl vanliga WP dämpare så det är väl samma på alla..

Ingen aning om volymen, men runt 110mm luftspalt borde vara ganksa nära sanningen. Det är alltså ihoptryckt och utan fjäder.

det är jag inte helt 100 på men jag har för mig det går i strax över 2 liter med 110 mm luftspalt så du måste alltså inhandla 3 liter om du inte hittar några småflarror.

det är jag inte helt 100 på men jag har för mig det går i strax över 2 liter med 110 mm luftspalt så du måste alltså inhandla 3 liter om du inte hittar några småflarror.

Nja det är mkt mindre, drygt en liter brukade det bli i mina gamla -02 SX.
För endurokörning är en nivå på 120-130mm okej så det kan räcka med 500ml i varje ben.

Nja det är mkt mindre, drygt en liter brukade det bli i mina gamla -02 SX.
För endurokörning är en nivå på 120-130mm okej så det kan räcka med 500ml i varje ben.

Okej tack... det är 23mm gafflar? :va

Edit: 43mm menar jag ju såklart... :D

Last edited:
Dom blev riktigt bra.. :) Hårda och fina.. Hur gör ni med luftningen?? Ska man lufta när hojen står på dämparna eller ska jag sätta upp den på mek stödet? :va

Och hur ofta ska man lufta dämparna?

När jag åker Mx luftar jag efter varje åk. Är man dö fjollig till å me mellan varje heat. (Men man märker ingen skillnad alls faktiskt...)

Jaså.. :skrämd Ska man göra det så ofta fasten om man kör gata??
Det är inte så noga om du bara kör gata, men om du sätter ner hårt efter wheelies så kan det vara en idé att göra det då och då.

Det tar inte speciellt lång tid, typ 1 minut att palla upp den och lufta ur gafflarna...

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back