Hjälp!! Förgasarbrygga...

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld... :(
Efter många om och men lyckades jag hitta blandskruvarna med hjälp av K-micke, får tacka så jädra mycket!! :tummenupp

Nu till nästa problem, skuvarna sitter så att man inte riktigt kommer åt dem utan att ta loss hela förgasarbryggan. Har undersökt och kliat mig i skallen ett tag nu men lyckas inte lista ut hur den sitter fast i toppen... Den sitter iaf lite "löst" dvs det går att vicka på den fram och tillbaka lite, är det bara att dra loss den från trattarna som sitter fastskruvade i blocket??

Goines skrev:
Sitter inte bryggan fäst med slangklämmor runt insugsgummina? :)

Samma som K-micke trodde... Ser ut så på en halvtattig sprängskiss jag har också, blir till o skruva imorn!

Ibland älskar man sporthoj.com, snabba svar jämt!! :bow

Suomalainen skrev:
Nu till nästa problem, skuvarna sitter så att man inte riktigt kommer åt dem utan att ta loss hela förgasarbryggan.

Överskottsbolaget (Biltema etc) har små billiga 75-graders vinkelväxlade skruvmejslar, borde funka med en sån.

Suomalainen skrev:
Samma som K-micke trodde... Ser ut så på en halvtattig sprängskiss jag har också, blir till o skruva imorn!

Ibland älskar man sporthoj.com, snabba svar jämt!! :bow

Varför kollar du inte på hojen först?

Man börjar mecka, inser att man inte kan/vet/får det att funka och kommer hit och gråter lite. ;)

Last edited:
Goines skrev:
Varför kollar du inte på hojen först?

Man börjar mecka, inser att man inte kan/vet/får det att funka och kommer hit och gråter lite. ;)

Letade i säkert en halvtimme...sen kom ja på att de går nog snabbare att få ett svar här istället för o stå o gorma i garaget! :)

allt sitter ju inbakat så jädrigt, va tvungen o ta bort vämeskydd mm för att ens komma åt att lossa på klämmorna och då såg man fortfarande inte dem utan fick känna sig fram... :(

Nyheter
Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu