Hjälp! Förare + Hoj hyres för uppkörning!

Rojep

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2005
Hoj
2007 Aprilia RSV 1000 R
Hjälp! Förare + Hoj hyres för uppkörning i Göteborg

Hjälp sökes! Har uppkörning på måndag den 29 Augusti i Säve, Göteborg. Önskar därför hyra hoj, förare och gärna för uppkörning nödvändig skyddsutrustning.

Inte gärna alltför sportiga hojar . :)
Hojen bör vara lättkörd och obegränsad, dvs 700 kubik eller mer.

Planen är att vi vid tiotiden åker i väg (från Linné-området) till något isolerat område där jag kan bekanta mig med cykeln innan uppkörningen. Sedan blir jag skjutsad till uppkörningen som börjar klockan 12.45. När det är klart, på gott eller ont, skjuts tillbaka!
Självklart står jag för ev skador om något skulle hända.
Förutom min tacksamhet så betalar jag bra!

Last edited:
Rojep skrev:
Hjälp sökes! Har uppkörning på måndag den 29 Augusti i Säve, Göteborg. Önskar därför hyra hoj, förare och gärna för uppkörning nödvändig skyddsutrustning.

Förutom min tacksamhet så betalar jag bra!

Hyra förare låter som att någon ska köra åt dig på uppkörningen :)

Nej det är inte det som är tanken! :)

Det verkar som att det inte finns flera ställen att hyra hoj på än MC-Uthyrningen i (stora?) Göteborg, och även om jag lyckades hyra en där så kan ingen av mina vänner som har MC-kort köra ut hojen dit då.

Det vore ju förargligt om dom fick syn på att man körde dit olovligt...

Ingen som har nytta av lite extrainkomst?

Köp min gammla racer (Suzuki GSX750ES -83), hade precis samma problem.... Fick åka o köpa den 2 dar innan min uppkörning, slänga på nya däck o nytt drivpaket, åka ner men den till Karlskrona på släp ca 40 mil där uppkörnigen ägde rum. Hade knappt hunnit provköra hojjen, gick inget vidare heller, men andra gången gick de kanon.... Kändes ganska pinsamt o baxxa av den från släpet inför alla andra som skulle köra upp!

Som sagt hojjen har nya däck o nytt drivpaket, ingen direkt vacker hoj men lättkörd o bra till uppkörning..... Lycka till, du har ju några dar o öva på....

Stortryne skrev:
Tips: Lägg tråden i Göteborgsforumet.

Gjort detta. Såg inte att det fanns ett sånt. Ny här. :)

Nedden: Idén att köpa hoj nu för att sen stuva undan över vintern låter inge kul, det måste finnas ett annat sätt.. Vad vill du ha för den? Några brister? Vill ju inte upptäcka nått skit på säkerhetskontrollen vid uppkörningen... :)

Rojep skrev:
Gjort detta. Såg inte att det fanns ett sånt. Ny här. :)

Nedden: Idén att köpa hoj nu för att sen stuva undan över vintern låter inge kul, det måste finnas ett annat sätt.. Vad vill du ha för den? Några brister? Vill ju inte upptäcka nått skit på säkerhetskontrollen vid uppkörningen... :)
Inte speciellt kul o ringa o avboka för att du inte har nån hoj heller!
Inget fel på den körde själv upp på den för 4 veckor sedan, gav 14 satte på nya däck o drivpaket (ca 3200kr)så nu e den till salu för samma som ja gav.....

Rojep skrev:
Nej det är inte det som är tanken! :)

Det verkar som att det inte finns flera ställen att hyra hoj på än MC-Uthyrningen i (stora?) Göteborg, och även om jag lyckades hyra en där så kan ingen av mina vänner som har MC-kort köra ut hojen dit då.

Det vore ju förargligt om dom fick syn på att man körde dit olovligt...

Ingen som har nytta av lite extrainkomst?

Jag tog min hoj till uppkörningen, du behöver ju inte pakera framför näsan på dom?

Kan man inte hyra in sej i en körskole hoj????? Dom ska ju säkert åndå dit å harva.... Skulle kolla upp d om ja va du.

D va som attan :pannkyss Då e d bara ut å träna :nicka
Bättre lycka nästa gång. :tummenupp

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP