Hjälp! Förare + Hoj hyres för uppkörning i Göteborg

Rojep

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2005
Hoj
2007 Aprilia RSV 1000 R
Hjälp sökes! Har uppkörning på måndag den 29 Augusti i Säve, Göteborg. Önskar därför hyra hoj, förare och gärna för uppkörning nödvändig skyddsutrustning.

Inte gärna alltför sportiga hojar . :)
Hojen bör vara lättkörd och obegränsad, dvs 700 kubik eller mer.

Planen är att vi vid tiotiden åker i väg (från Linné-området) till något isolerat område där jag kan bekanta mig med cykeln innan uppkörningen. Sedan blir jag skjutsad till uppkörningen som börjar klockan 12.45. När det är klart, på gott eller ont, skjuts tillbaka!
Självklart står jag för ev skador om något skulle hända.
Förutom min tacksamhet så betalar jag bra!

Någon som inte jobbar då och vill hjälpa till?

Lägger även i detta forum efter förslag från Stortryne. :)

har du testat att kolla med en körskola? dom brukar ju ha hojar som är lämpliga för uppkörning?

känns billigt och enkelt!

lycka till Mv. Oskar

Långa farbron skrev:
Hur mycket har du kört innan ?

Har kört 5 dubbellektioner på körskola och har kört en del privat också.
Jag tar som sagt ansvar för om det händer något med hojen under uppkörning. Är du ändå orolig så fick jag precis reda på ett ställe till där man ska kunna hyra hoj. Tänkte kolla upp det i morgon. Behöver fortfarande körhjälp till och från dock...

Körskolan är rätt fullbokad och våra lektioner har inte varit inriktade på att uträtta alla moment som ska till. Körskoleläraren tyckte dock att det var en bra idé att köra upp privat, enda sättet att klara lappen i år antagligen.

PM'a om du är intresserad så rings vi!

Rojep skrev:
Har kört 5 dubbellektioner på körskola och har kört en del privat också.
Jag tar som sagt ansvar för om det händer något med hojen under uppkörning. Är du ändå orolig så fick jag precis reda på ett ställe till där man ska kunna hyra hoj. Tänkte kolla upp det i morgon. Behöver fortfarande körhjälp till och från dock...

Körskolan är rätt fullbokad och våra lektioner har inte varit inriktade på att uträtta alla moment som ska till. Körskoleläraren tyckte dock att det var en bra idé att köra upp privat, enda sättet att klara lappen i år antagligen.

PM'a om du är intresserad så rings vi!

Kan tyvärr inte hjälpa dig då Duken är på 625cc.

En gammal FZR 1000 med 147 kusar är väl lagom att harva fram med på en uppkörning..??? Det är allt jag kan erbjuda i rätt storlek...

duke_gbg skrev:
En gammal FZR 1000 med 147 kusar är väl lagom att harva fram med på en uppkörning..??? Det är allt jag kan erbjuda i rätt storlek...

Har aldrig kört någon, men det fungerar säkert skitbra. Om du är intresserad och har möjlighet att köra den 29'e, PM'a mig så hörs vi på telefon sen!

lite sent kanske men polaren som körde upp i gbg fick hyra hoj från vägverket tror jag??? :va

Rojep skrev:
Det kunde man tydligen inte... Det har löst sig nu förresten!

Konstigt för han skall tydligen göra samma sak snart igen eftersom han bommade första uppkörningen...hmmm

$noop skrev:
Konstigt för han skall tydligen göra samma sak snart igen eftersom han bommade första uppkörningen...hmmm

Skitkonstigt.. På min tidsbekräftelse står det uttryckligen
"Du måste själv tillhandahålla lämplig motorcykel för provet".

Det kanske är olika beroende på vart man kör upp? Jag kör i Säve.

jag vet i fan, det var iallfall vad han sa :va

Tror han kör upp i Säve...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP