Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Färgen heter DNMG Graphite, men den där färgskalan visar de amerikanska färgerna.
¨Finns ingen mörkgrå lack med där..
Alright..så DNMG graphite är den europeiska? Ingår det ingen nummerkod på i en färgkod btw?
Fuck..behöver va 100..inte kul att få tillbaka delar som inte matchar =/
Fuck..behöver va 100..inte kul att få tillbaka delar som inte matchar =/
Ähhh kan bara inte vara nån annan färg till 08:ans EU-modell av R1 - måste vara den kulören - ser då ut att vara samma kulör som på USA modellen av 2008 FZ1.
Prova du så får jag höra sen![]()
Har snackat med killarna på Yamaha Motor som är återförsäljare av alla yamaha fordon.
De ger varken ut färgkoden lr säljer färg pga att nyanserna skiftar så pass mycket beroende på olika orsaker. Tex så beror det på vem som tillverkar färgen etc. Så de vill inte ge ut en färgkod som lovar samma nyans när det i själva verket riskerar att inte bli exakt. Så deras rekomendation var att gå till en lackfirma lr tillverkare av den typ av lackfärg som används o låta dom använda en speciell maskin som lyser på lacken o snappar upp reflektionerna..bla bla o på så sätt får exakt färgkod.
Jag hitta en firma som gör det för 120:-..allt de behövde var en rak yta som återspeglar exakt den kvalitet på lacken som jag vill ha. Ger jag dem tex en oxiderande repig lackyta så kommer lackkoden ge mig en färg som matchar denna.
Fett coolt!!! jag har länge behövt och drömt om att det kanske kan finnas något sådant, vad kallas maskinen som lyser av färgen och vad heter firman?![]()
Maskinen heter Spectrometer och den firma jag vände mig till var TILLBERGA BILLACKERING i Upplands-Väsby, 08-59031744
Hade samma problem med Ducati då jag skulle lacka en nyköpt kåpa. Lackfirman använde maskinen och när jag hämatde hojen var kåpan exakt i rätt färg. Kanon faktiskt.Har snackat med killarna på Yamaha Motor som är återförsäljare av alla yamaha fordon.
De ger varken ut färgkoden lr säljer färg pga att nyanserna skiftar så pass mycket beroende på olika orsaker. Tex så beror det på vem som tillverkar färgen etc. Så de vill inte ge ut en färgkod som lovar samma nyans när det i själva verket riskerar att inte bli exakt. Så deras rekomendation var att gå till en lackfirma lr tillverkare av den typ av lackfärg som används o låta dom använda en speciell maskin som lyser på lacken o snappar upp reflektionerna..bla bla o på så sätt får exakt färgkod.
Jag hitta en firma som gör det för 120:-..allt de behövde var en rak yta som återspeglar exakt den kvalitet på lacken som jag vill ha. Ger jag dem tex en oxiderande repig lackyta så kommer lackkoden ge mig en färg som matchar denna.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |