Tjena!
Har glidit runt på en 90-tals enstånka nu i snart två år och har börjat fundera på vilken hoj man ska byta till när man tar tungt kort. Helst skulle jag nog vilja ha en 1290 duke, v4 touno eller liknande, men dom är lite för dyra. Budgeten är inte spikad men det känns inte så smart att lägga 50k+ på en mc när man samtidigt sparar till lägenhet...
Ringt och pratat lite allmänt med bilsport mc och literhojar med kåpa var 25 papp för trafik medans deras nakna motavarigheter var helt okej. Men dom är ju dyra i inköp om man vill ha med över 100 häst. Finns det nån gräns där literhojar inte längre är endast trafikförsäkring? Vid sekelskiftet?
Kör inte på bana (än) men vill ändå köpa nåt med klös i för att jag kan
Relativt upprätt sittställning känns som det vore skönt med för mest fritidsåka och stadskörning. Har även stirrat mig blind på nyare nakenhojar med hög effekt för att det är nåt i den stilen jag alltid drömt om. Men hur stor skillnad är det egentligen i skita ner sig-effekt på en fz6 och en fz1 egentligen? Rätt stor prisskillnad. När kan man köpa en fightad literhoj som skulle vara rolig och bekväm utan att man behöver betala hojens värde i försäkring varje halvår? Vilken hoj finns i ekationen snabb som fan, billig att köpa och försäkra, rolig på bana/landsväg, inte så stöldbegärlig och bekväm att åka på euoparesa med? Vad ska jag kika efter eller undvika? Snälla hjälp en förvirrad ungdom hitta rätt hoj eller åtminstonde en snabb och billig 
Tack på förhand för eventuella drygheter och konstruktiva förslag!
/Gustav
Har glidit runt på en 90-tals enstånka nu i snart två år och har börjat fundera på vilken hoj man ska byta till när man tar tungt kort. Helst skulle jag nog vilja ha en 1290 duke, v4 touno eller liknande, men dom är lite för dyra. Budgeten är inte spikad men det känns inte så smart att lägga 50k+ på en mc när man samtidigt sparar till lägenhet...
Ringt och pratat lite allmänt med bilsport mc och literhojar med kåpa var 25 papp för trafik medans deras nakna motavarigheter var helt okej. Men dom är ju dyra i inköp om man vill ha med över 100 häst. Finns det nån gräns där literhojar inte längre är endast trafikförsäkring? Vid sekelskiftet?
Kör inte på bana (än) men vill ändå köpa nåt med klös i för att jag kan

Tack på förhand för eventuella drygheter och konstruktiva förslag!
/Gustav