Hjälp en flicka =)

AleX skrev:
:va
Om du ska sälja din hoj sen så berätta att du inte bytat något för att det funkar än... den blir nog inte lika lättsåld då... :gnissla

Lite så jag känner, när jag ska sälja hojen så vill jag kunna sälja den med gott mod och veta att det mesta är sjyst och att den e hel och ren :)

Annchua skrev:
bränslefilter= ? byts vart?
...
Kopplingen måste jag försöka "hårda till" lite med. Sen ska fasiken hojen vara som ny!! :p

Tack för hjälpen Niklas, ska ta och skriva ner vad som behövs fixas nu och räkna på om jag har råd med allt detta ;)

Varsågod det är så lite!

Bränslefilter:
-Lossa tanken och lyft lite på den så du ser/kan ta på bränsleslangen (det skall finnas 2st. men en av dem är bara dränering om man skulle råka fylla för mycket).

Följ slangen tills du hittar ett filter (ser i regel ut som en liten plastcylinder med ett när det är nytt gult filter i).

På vissa modeller sitter filtret inne i tanken och man måste tömma tanken för att sedan vända den upp och ner och skruva loss filtret. Men kolla i din handbok först.

Kopplingen:
Hårda till!??? Är det hydraulisk koppling eller har du en vajer?

Om det är en hydraulisk koppling räcker det kanske med att byta ut oljan och lufta ordentligt!

Är det en vajer finns kanske behov av att byta kopplingslammeller och fjädrar. Men det behöver du inte göra om den inte slirar när du ger fullgas på 1:ans / 2:ans växel. Vänta tills du får problem med det innan du funderar på byte!

Lycka till!
// Niklas

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...